1

استراتژی ارتقا تسلا چیست؟ در این مقاله برآنیم تا درباره استراتژی ارتقا تسلا به عنوان یکی از غول‌های فناوری صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: استراتژی ارتقا چیست؟

آشنایی با شرکت تسلا

تسلا یک شرکت آمریکایی مستقر در پالو آلتو، کالیفرنیا است که وسایل نقلیه الکتریکی و راه‌حل‌های انرژی پاک را ارائه می‌دهد. این شرکت در ساخت خودروهای برقی با کیفیت بالا برای عموم مردم در سراسر جهان و در زمینه انرژی الکتریکی پاک و تجدیدپذیر تخصص دارد. آن‌ها به دلیل عملکرد باورنکردنی وسیله نقلیه خود در جاده شناخته می‌شوند.

چیزی که ممکن است شما را شگفت‌زده کند این است که تسلا به دلیل رویکرد 0 دلاری خود در بازاریابی در سراسر جهان مشهور است. این امر ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما واقعا همین‌طور است. مزایای متعدد عملیات تسلا مورد استفاده قرار گرفت و این مزایا در روش‌های بازاریابی آن اعمال شد.

استراتژی ارتقا برای پیدا کردن مخاطبان هدف تسلا

چهارعنصر، محصول، قیمت، مکان و تبلیغات، آمیخته بازاریابی را تشکیل می‌دهند که به رشد کمک می‌کند. برای حفظ هر چه بیشتر درآمد شرکت، تسلا دارای ذهن‌های تیزبینی است که با پشتکار در پس زمینه کار می‌کنند. و این آمیخته بازاریابی تسلا است.

تسلا سه نوع مختلف از خودروهای خود را ارائه می‌دهد: مدل S، X و 3. همه آن‌ها با موتورهای بزرگ ساخته شده‌اند که می‌توانند از 0 تا 60 مایل در ساعت فقط در 3 ثانیه شتاب بگیرند. هر یک از آن‌ها ویژگی‌های اکولوژیکی متمایز دارند که آن.ها را متمایز می‌کند. این برند با ادغام فناوری خورشیدی در چارچوب‌های انرژی کلیدی خود برای تولید محصولات بهتر و ارائه عملکرد بهتر، تغییرات بزرگی ایجاد می‌کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  پایگاه داده چیست؟

هیچ حق امتیازی برای تسلا وجود ندارد. این برند با ادعای ویترین فروشگاه از طریق سازمان آنلاین خود، ساختار پشتیبانی تماس شخص ثالث را حذف کرده است.

وقتی نوبت به برنامه‌های تسلا و صادق‌بودن با مخاطبانش می‌رسد، تسلا همیشه پیشرو است. این برند از طریق رویدادهای راه‌اندازی خود که شامل تست خودرو منحصربه‌فرد و تعامل آنلاین با مردم است، در بازار فعال است.

استراتژی ارتقا کانال‌های بازاریابی تسلا

برای این‌که بدانیم استراتژی ارتقا تسلا چیست، علاوه بر مخاطبان هدف، باید به کانال‌های بازاریابی نیز بپردازیم.

تسلا برخلاف سایر خودروسازان که از طریق نمایندگی‌های واگذارشده اقدام به فروش می‌کنند، از فروش مستقیم استفاده می‌کند. یک شبکه جهانی از نمایشگاه‌ها و گالری‌های متعلق به شرکت ایجاد شده است که اکثر آن‌ها در مناطق شهری شناخته شده قرار دارند.

در نتیجه، به عنوان بخشی از مفهوم خرده‌فروشی اخیراً توسعه یافته خود به نام “سرویس پلاس”، آن‌ها استراتژی فروش مستقیم خود را با مراکز خدمات ادغام کرده‌اند.

تسلا متفاوت از سایر خودروسازان سنتی عمل می‌کند. سرمایه‌گذاران نمی‌توانند هیچ امتیازی از او بخواهند. آن‌ها مراکز فروش را توسعه داده‌اند که به طور هم‌زمان برای فروش و خدمات مشتری فعالیت می‌کنند. از آن‌جایی که این مکان‌ها توسط تسلا اداره می‌شوند، انگیزه‌های مبتنی بر عملکرد برای صاحبان امتیاز کاهش می‌یابد. نمایندگی‌های واگذارشده گاهی اوقات بیشتر برای پاداش کار می کنند تا برای برند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی چند کاناله چیست؟

استراتژی ارتقا بازاریابی دیجیتال تسلا

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به طور چشمگیری دیده شدن این شرکت را در بازار افزایش داده است. او اغلب درگیر اختلافات جزئی است و در شبکه‌های اجتماعی درگیر فعالیت اجتماعی است. رفتار آرمان‌گرایانه او طرفداران زیادی را جذب می‌کند و کانال رسانه‌های اجتماعی او به پلتفرمی برای بازاریابی تسلا تبدیل می‌شود. داشتن چنین حضور قدرتمندی در رسانه‌های اجتماعی در نهایت به تسلا در بازاریابی خود کمک می‌کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  استراتژی اقیانوس آبی چیست؟

ایلان ماسک علاقه دیرینه‌ای به انتشار اخبار آنلاین دارد. جدیدترین تبلیغات آن از آزمایش شیشه کامیون جدید بود که قرار نبود بشکند اما سروصدای زیادی برای تسلا ایجاد کرد و در نهایت به عنوان بازاریابی برای وسیله نقلیه عمل کرد.

تسلا متفاوت از سایر خودروسازان سنتی عمل می‌کند. آن‌ها مراکز فروش را توسعه داده‌اند که به طور هم‌زمان برای فروش و خدمات مشتری فعالیت می‌کنند.

استراتژی ارتقا بازاریابی تسلا

برندسازی کل‌نگر فراتر از فروش کالاها یا خدمات شماست، شاید با ریشه‌یابی یک هدف و کار به نفع بشریت. از موفقیت رقبای خود نترسید. در عوض، بر روی تسلط بر صنعت خود تمرکز کنید و در عین حال به اهداف و چشم‌انداز بلند مدت شرکت خود دست یابید.
می‌توانیم از برنامه بازاریابی واضح تسلا برای بررسی عمیق‌تر کمک بگیریم.

در اینجا ده درس وجود دارد:

• تا جایی که می‌توانید تجربه مشتری را بهبود ببخشید.
• یک برنامه پشتیبانی قدرتمند ایجاد کنید.
• از وابستگی به تبلیغات پولی خودداری کنید.
• از نفوذ رسانه‌های اجتماعی مدیر عامل خود استفاده کنید.
• ماموریت و چشم‌انداز خود را در تلاش‌های بازاریابی خود با معتبر بودن (و سرگرم‌کننده) تا حد امکان ارتقا دهید.
• پشتیبانی مشتری درجه یک پس از خرید.
• کمی جنجالی بودن را بپذیرید.
• انرژی خود را به صورت آنلاین متمرکز کنید و گزینه‌های سلف سرویس را فعال کنید.
• پیام‌های شرکت خود را ثابت نگه دارید.
• آگاهی از برند را از طریق مسیرهای خوش آمدگویی و مسابقات متعدد افزایش دهید.

نظرات نهایی در مورد استراتژی بازاریابی تسلا

استراتژی بازاریابی تسلا بر سروصدای ایجاد شده در فضای آنلاین و هاله بزرگتر از زندگی مدیر عامل متکی است. این کار به تسلا کمک کرد تا بازاریابی خود را متمایز کند. از بازاریابی که بگذریم، محصولات تسلا در نوع خود بی‌نظیر هستند و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند. وقتی می‌توانید با محصولات با کیفیت به بازارهای جهانی برسید، نیازی به بازاریابی زیادی ندارید.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  الگوریتم های دسته بندی داده کاوی چیست؟

در این مقاله درباره این‌که استراتژی ارتقا تسلا چیست، صحبت کردیم. با تشکر از این که با ما بودید.

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

آکادمی همکار golearnwork.com در زمینه کارآفرینی ، منتورینگ کسب و کار و مباحث مربوط به ایده‌یابی و تفکر خلاقانه ، بیزینس پلن و طرح توجیهی با تمرکز روی صادرات و تولید منتهی به صادرات.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

خزش دامنه در مدیریت پروژه چیست؟

golearnwork

خزش دامنه در مدیریت پروژه چیست؟ در این نوشتار آموزشی قصد داریم درباره مفهوم خزش دامنه یا اسکوپ در پروژه‌ها صحبت کرده و راه های جلوگیری از آن را بیان کنیم. نوشتار اصلی: اسکوپ پروژه چیست؟ آموخته‌ایم که اسکوپ کاری، کار مورد نیاز در هر بخش از یک پروژه را مشخص می‌کند. مدیریت محدوده بخش […]

ماتریس بوستون BCG چیست؟ 1 دقیقه

ماتریس بوستون BCG چیست و چگونه بازار را تحلیل می‌کند؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

ماتریس بوستون BCG چیست و چگونه بازار را تحلیل می‌کند؟ روش کار آن چگونه است؟ در این نوشتار آموزشی بررسی خواهیم کرد. روشی که ماتریس بوستون و یا ماتریس BCG یکی از ساده‌ترین روش‌های تحلیل محیط خرد بیرونی می‌باشد. در این مقاله راجع به مدل SWOT صحبت کردیم و گفتیم که این مدل بر اساس […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان