1

انواع صندوق مالی چیست؟

انواع صندوق مالی چیست؟

انواع صندوق مالی چیست؟ در این قسمت درنظر داریم تا درباره یکی از ابزارهای مهم برای حفظ و افزایش ارزش دارایی‌های سرمایه‌ای صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

صندوق مالی چیست؟

صندوق‌ها یک بخش اساسی از بازار مالی هستند و از آن‌ها برای جمع‌آوری پول سرمایه‌گذاران مختلف برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های گوناگون استفاده می‌شود. انواع مختلفی از صندوق‌ها در بازار موجود است که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد خود هستند. در این مقاله به انواع مختلف صندوق‌ها می پردازیم.

صندوق سرمایه گذاری مشترک

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یکی از رایج‌ترین انواع صندوق‌ها هستند. آن‌ها در واقع ابزارهای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای مدیریت‌شده هستند که پول چندین سرمایه‌گذار را برای سرمایه‌گذاری در یک سبد متنوع از سهام، اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار جمع می‌کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک راهی مناسب برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام بدون نیاز به تحلیل‌های تخصصی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند و دارای ریسک کمی هستند.

صندوق قابل معامله در بورس (ETF)

صندوق‌های ETF‌ مشابه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هستند، اما مانند سهام در بورس معامله می‌شوند. آن‌ها به سرمایه‌گذاران در معرض سبد دارایی‌های متنوع با هزینه کمتر از صندوق‌های مشترک سنتی قرار می‌گیرند. ETF‌ها را می‌توان در طول روز مانند سهام خرید و فروخت، که باعث انعطاف‌پذیری آن‌ها نسبت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک می‌شود.

صندوق‌های شاخص

صندوق‌های شاخص یک شاخص خاص مانند S&P 500 یا میانگین صنعتی داوجونز را دنبال می‌کنند. پرتفوی آن‌ها متشکل از سهام شرکت‌های شاخص‌ساز (تأثیرگذار بر شاخص) است. هدف آن‌ها این است که عملکرد شاخص مورد نظر را با سرمایه‌گذاری در همه یا بیشتر سهام یا اوراق قرضه تشکیل دهنده آن شاخص دنبال کنند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  انواع سبک تحلیل بنیادی چیست؟

صندوق‌های تامینی

صندوق‌های تامینی ابزارهای سرمایه‌گذاری خصوصی هستند که به افراد و سرمایه‌گذاران نهادی با ارزش خالص بالا پاسخ می‌دهند. هدف آن‌ها تأمین مالی طرح‌های به‌خصوصی است. آن‌ها از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری پیچیده مانند اهرم، فروش کوتاه مدت و مشتقات برای ایجاد بازده بالا برای مشتریان خود استفاده می‌کنند.

صندوق‌های بازار پول

صندوق‌های بازار پول در اوراق قرضه کوتاه مدت مانند اسناد خزانه و اوراق تجاری سرمایه‌گذاری می‌کنند. هدف آن‌ها ارائه یک گزینه سرمایه‌گذاری کم‌ریسک به سرمایه‌گذاران است که بازدهی بالاتری نسبت به حساب‌های پس‌انداز سنتی ارائه دهد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (REIT)

صندوق‌های REIT در املاک و مستغلات درآمدزا مانند ساختمان‌های اداری، مراکز خرید و مجتمع‌های آپارتمانی سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها بدون نیاز به خرید دارایی فیزیکی، به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند املاک و مستغلات را در معرض دید قرار دهند.

بیشتر بخوانید: انواع سرمایه گذاری در جهان: ۷ نوع رایج سرمایه گذاری

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

انواع مختلفی از صندوق‌های موجود در بازار وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد خود هستند. سرمایه‌گذاران باید قبل از انتخاب صندوقی برای سرمایه‌گذاری، اهداف سرمایه‌گذاری و تحمل ریسک خود را به دقت در نظر بگیرند.

در این مقاله در این باره که انواع صندوق مالی چیست، مطالبی را آموختیم. با تشکر از مطالعه شما.

اسمارت کندلز

گروه تحلیل و مشاوره سرمایه‌گذاری اسمارت‌کندلز آموزش بورس ، تحلیل تکنیکال ، تحلیل بنیادی ، مشاوره سرمایه‌گذاری و سبدگردانی

مطالب مرتبط
1
کارایی بازار چیست؟ 1 دقیقه

کارایی بازار چیست؟

اسمارت کندلز

کارایی بازار چیست؟ در این مقاله قصد داریم به یک تئوری مهم در بازارهای مالی اشاره کنیم که کارایی بازار نامیده می‌شود. با ما همراه باشید. کارایی بازار چیست؟ کارایی بازار به میزانی اطلاق می‌شود که قیمت‌های بازار تمام اطلاعات مرتبط موجود در بازار را بازتاب می‌کنند. اگر بازارها کارآمد باشند، تمام اطلاعات از قبل […]

تحلیل قیمت چیست؟ 1 دقیقه

تحلیل قیمت چیست؟

اسمارت کندلز

تحلیل قیمت چیست؟ در این مقاله سر آن داریم که درباره یکی از موضوعات مهم تحلیل بازار، یعنی تحلیل قیمت صحبت کنیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: تحلیل بازار سرمایه چیست؟ تجزیه‌وتحلیل قیمت بخش مهمی از مدیریت مالی، بازار سرمایه، خرید و زنجیره تامین است. این تحلیل شامل ارزیابی قیمت کالاها و خدمات برای تعیین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان