1

انواع سبک تحلیل بنیادی چیست؟

انواع سبک تحلیل بنیادی چیست؟

انواع سبک تحلیل بنیادی چیست؟ در این نوشتار برآن شده‌ایم تا درباره سبک‌های تحلیل بنیادی مطالبی بیاموزیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تحلیل بنیادی چیست؟

انواع سبک تحلیل بنیادی چیست؟

تحلیل بنیادی روشی برای تجزیه‌وتحلیل اوراق بهادار با بررسی عوامل اقتصادی و مالی اساسی است که بر ارزش آن‌ها تأثیر می‌گذارد. این مسئله شامل مطالعه صورتهای مالی، روندهای صنعت و شرایط کلان اقتصادی یک شرکت برای تعیین ارزش ذاتی آن است. چندین سبک تحلیل بنیادی وجود دارد که سرمایه‌گذاران برای ارزیابی اوراق بهادار از آنها استفاده می‌کنند. ما در این‌جا آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

سرمایه‌گذاری ارزشی

سرمایه‌گذاری ارزشی یک سبک از تحلیل بنیادی است که شامل خرید سهام کم ارزش‌شده به این امید است که قیمت آن‌ها در نهایت افزایش یابد تا ارزش واقعی آن‌ها را منعکس کند. سرمایه‌گذاران ارزشی به دنبال شرکت‌هایی با اصول بنیادی قوی هستند، مانند نسبت قیمت به سود پایین، بازده سود سهام بالا و ترازنامه قوی. آن‌ها معتقدند بازار اغلب نسبت به اخبار و رویدادهای کوتاه مدت بیش از حد واکنش نشان می‌دهد و فرصت‌هایی را برای خرید شرکت‌های با کیفیت با تخفیف ایجاد می‌کند.

سرمایه‌گذاری رشد

سرمایه‌گذاری رشد یک سبک از تحلیل بنیادی است که بر شرکت‌هایی با پتانسیل رشد بالا تمرکز دارد. سرمایه‌گذاران رشد به دنبال شرکت‌هایی با نرخ رشد درآمد بالا، رشد درآمد قوی و حاشیه سود در حال گسترش هستند. آن‌ها بر این باورند که این شرکت‌ها با سرعت بیشتری نسبت به کل بازار به رشد خود ادامه خواهند داد که این امر باعث افزایش قیمت سهام در آینده خواهد شد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تحلیل روند چیست؟

سرمایه‌گذاری درآمدی

سرمایه‌گذاری درآمدی یک سبک از تحلیل بنیادی است که بر ایجاد درآمد از سرمایه‌گذاری متمرکز است. سرمایه‌گذاران درآمدگرا به دنبال سهامی با سود تقسیمی بالا یا اوراق قرضه با نرخ بهره جذاب هستند. آن‌ها بر این باورند که این سرمایه‌گذاری‌ها با حفظ سرمایه، جریان ثابتی از درآمد را فراهم می‌کنند.

سرمایه‌گذاری کیفی

سرمایه‌گذاری کیفی سبکی از تحلیل بنیادی است که بر شرکت‌هایی با اصول بنیادی قوی و مزیت‌های رقابتی پایدار تمرکز دارد. سرمایه‌گذاران با کیفیت به دنبال شرکت‌هایی با بازده سهام بالا (ROE)، نسبت بدهی پایین و رشد درآمد ثابت هستند. آن‌ها بر این باورند که این شرکت‌ها به دلیل مزیت‌های رقابتی‌شان، در بلندمدت عملکرد بهتری دارند.

سرمایه‌گذاری معکوس

سرمایه‌گذاری معکوس سبکی از تحلیل بنیادی است که شامل خرید سهام در زمانی است که بازار از آن‌ها استقبال نمی‌کند. سرمایه‌گذاران معکوس به دنبال شرکت‌هایی با نسبت قیمت به درآمد پایین یا نسبت قیمت به دفتر پایین هستند که توسط بازار نادیده گرفته شده است. آن‌ها معتقدند که این شرکت‌ها کمتر از ارزش، قیمت‌گذاری شده‌اند و پتانسیل بازگشت مجدد در آینده را دارند.

جمع‌بندی و خلاصه

چندین سبک تحلیل بنیادی وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند برای ارزیابی اوراق بهادار از آن‌ها استفاده کنند. هر سبکی رویکرد منحصر به فرد خود را دارد و می‌تواند در شرایط مختلف بازار موثر باشد. با درک این سبک‌ها، سرمایه‌گذاران می‌توانند استراتژی‌ای ایجاد کنند که با اهداف سرمایه‌گذاری و تحمل ریسک آن‌ها مطابقت داشته باشد.

در این نوشتار راجع به انواع سبک تحلیل بنیادی مباحثی را آموختیم. با تشکر از همراهی شما.

اسمارت کندلز

گروه تحلیل و مشاوره سرمایه‌گذاری اسمارت‌کندلز آموزش بورس ، تحلیل تکنیکال ، تحلیل بنیادی ، مشاوره سرمایه‌گذاری و سبدگردانی

مطالب مرتبط
1
بلاک چین چیست؟ 1 دقیقه

بلاک چین چیست؟

golearnwork

بلاک‌چین چیست؟ در این نوشتار قصد داریم به‌صورت اجمالی درباره بلاک‌چین توضیحاتی را ارائه دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید. بلاک‌چین مجموعه‌ای از اطلاعات است که به شکلی بسیار پیچیده در یک سیستم گردآوری شده است. به‌گونه‌ای که تغییر و هک آن، بسیار دشوار یا تقریباً غیرممکن است. بلاک چین یک رکورد دیجیتالی […]

1 دقیقه

روانشناسی بازار چیست؟

اسمارت کندلز

روانشناسی بازار چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره روانشناسی بازار و تأثیر متقابل روان معامله‌گران و بازار بپردازیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: تحلیل بازار سرمایه چیست؟ روانشناسی بازار چیست؟ روانشناسی بازار به احساسات و رفتارهای سرمایه‌گذاران اشاره دارد که بر بازار سهام تأثیر می‌گذارد. این یک جنبه حیاتی از بازارهای مالی است زیرا می‌تواند […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان