1

تست POST در کامپیوتر چیست؟

تست POST در کامپیوتر چیست؟ در این مقاله در مورد این تست که مربوط به خطایابی سخت‌افزاری کامپیوتر هنگام روشن شدن آن است توضیح می‌دهیم.

تست POST چیست؟

تست POST (مخفف: power-on self-test) ، اولین مرحله بوت سیستم پس از روشن شدن منبع تغذیه و برق‌رسانی به سخت‌افزارهاست ، آزمایشی است که کامپیوتر به صورت خودکار انجام می‌دهد تا قبل از شروع بقیه مراحل بوت ، و لود سیستم عامل ، از عملکرد صحیح تمام سخت‌افزارها اطمینان حاصل کند.

بیشتر بخوانید: بوت یا راه‌اندازی کامپیوتر چیست؟

سخت‌افزارهای مورد آزمون POST

فرآیند POST سخت‌افزار کامپیوتر مانند RAM (حافظه دسترسی تصادفی) ، هارد دیسک ، درایو CD-ROM ، صفحه کلید و غیره را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که همه به درستی کار می‌کنند.

اگر تمام سخت‌افزارها از فیلتر POST عبور کنند ، رایانه مراحل بوت را ادامه می‌دهد و همچنین یک بوق واحد تولید می‌کند.

اعلام خطا

اگر POST خرابی تشخیص دهد ، یک کد بیپ برای نشان دادن خطای رخ داده تولید می‌کند و کامپیوتر راه‌اندازی نمی‌شود. (برای هر قطعه سخت‌افزاری معیوب ، بوق از نظر تعداد و نیز ممتد بودن یا نبودن متفاوت است.)

همه خطاهای POST مربوط به مشکلات سخت‌افزاری یکی از اجزای کامپیوتر است.

منابع

۱. POST – ComputerHope – ترجمه از انگلیسی

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  بوت در کامپیوتر چیست؟
مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

کالی لینوکس چیست؟

golearnwork

کالی لینوکس چیست؟ کاربرد آن چیست؟ چه کسانی از آن استفاده می‌کنند؟ سیستم مورد نیاز کالی لینوکس چیست؟ در این مقاله همه این موارد را توضیح می‌دهیم. کالی لینوکس چیست کالی لینوکس یک توزیع امنیتی از سیستم عامل لینوکس است که از توزیع Debian گرفته شده و برای آزمایش نفوذ پیشرفته و فارنزیک رایانه (جرم‌یابی […]

سیستم توزیع شده چیست؟ 1 دقیقه

سیستم توزیع شده چیست؟

golearnwork

سیستم توزیع شده در علوم کامپیوتر چیست؟ در این مقاله آموزشی این مفهوم را به همراه مزایا و چالش‌های آن توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید. سیستم توزیع شده ، که به رایانش توزیع شده نیز معروف است ، سیستمی است که دارای اجزای متعددی بوده که روی ماشینهای مختلف قرار گرفته‌اند و با […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان