1

روش های مختلف کسب ارزهای دیجیتال

روش های مختلف کسب ارزهای دیجیتال، موضوعی است که در این مقاله بررسی خواهیم کرد و به زوایای مختلف آن خواهیم نگریست. با ما همراه باشید.

مقدمه

رمزارزها در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و بیت‌کوین شناخته‌شده‌ترین آن‌ها است. از آن‌جایی که ارزهای دیجیتال هم‌چنان در حال ایجاد تحول در چشم‌انداز مالی جهان هستند، شناخت و درک روش‌های مختلف موجود برای به دست آوردن ارزهای دیجیتال ضروری است. این مقاله روش های مختلف کسب ارزهای دیجیتال را که افراد می‌توانند از طریق آن‌ها، به این دارایی‌های دیجیتال دست یابند، از استخراج و تجارت گرفته تا خرید و کسب درآمد را بررسی می‌کند. این مفاهیم هم در مباحث مربوط به دیفای و هم ارز دیجیتال به تنهایی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین ارز دیجیتال و دیفای چیست؟

ماینینگ

ماینینگ یکی از اولین روش‌های به دست آوردن ارزهای دیجیتال است. این فرآیند شامل استفاده از منابع سخت‌افزار کامپیوتری قدرتمند برای حل مسائل پیچیده ریاضی است که تراکنش‌ها را در شبکه بلاک‌چین تایید می‌کند. ماینرها برای فعالیت‌های محاسباتی خود با سکه‌های تازه ضرب شده پاداش می‌گیرند.

با این حال، استخراج ارز دیجیتال به دلیل افزایش رقابت، مصرف انرژی و کمبود منابع، کمتر در دسترس است. برخی از انواع ماینینگ عبارتند از:

استخراج بر اساس اثبات کار (PoW)

رایج‌ترین روش استخراج بر اساس الگوریتم اجماع اثبات کار یا Proof of Work است که توسط بیت‌کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر استفاده می‌شود. ماینرها برای حل پازل‌های رمزنگاری که نیاز به توان محاسباتی و مصرف انرژی قابل توجهی دارند، با هم رقابت می‌کنند. ماینرهای موفق یک پاداش بلوک به شکل کوین‌های تازه تولید شده دریافت می‌کنند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  مفهوم رریتی در ان اف تی چیست؟

استخرهای ماینینگ

استخراج به شکل انفرادی به دلیل رقابت زیاد و افزایش سطح دشواری در فرآیندهای آن می‌تواند بسیار سخت باشد. استخرهای ماینینگ یک رویکرد جایگزین را ارائه می‌دهند که در آن چندین ماینر قدرت محاسباتی خود را با هم ترکیب می‌کنند تا شانس خود را برای حل جمعی بلوک‌ها افزایش دهند. سپس جوایز با توجه به قدرت هش سیستم هر یک از شرکت‌کنندگان بین آن‌ها توزیع می‌شود.

استیکینگ

استیکینگ شامل نگهداری مقدار مشخصی از ارز دیجیتال در یک کیف پول دیجیتال برای پشتیبانی از عملیات شبکه بلاک‌چین است. در مقابل، کاربران جوایزی را در قالب سکه‌های اضافی دریافت می‌کنند. این روش معمولاً توسط ارزهای رمزپایه اثبات سهام (PoS) استفاده می‌شود، که برای ایمن کردن شبکه به جای استخراج‌کننده‌ها، به اعتبارسنجی‌ها متکی هستند. Staking جایگزینی برای ماینینگ ارائه می‌دهد و به افراد اجازه می‌دهد تا به طور غیر فعال ارزهای دیجیتال را کسب کنند.

اثبات سهام (PoS)

در شبکه‌های مبتنی بر PoS یا Proof of Stake، مانند اتریوم 2.0 یا کاردانو، کاربران می‌توانند مقدار مشخصی از دارایی‌های ارز دیجیتال خود را به عنوان سهام یا سپرده در کیف پول خود قفل کنند. اعتبارسنجی‌ها سپس به‌طور تصادفی انتخاب می‌شوند تا تراکنش‌ها را تأیید کنند و بلوک‌های جدید را براساس اندازه سهام خود ایجاد کنند. اعتبار دهندگان با کارمزد تراکنش یا کوین‌هایی که به تازگی تولید شده‌اند، متناسب با سهم خود پاداش دریافت می‌کنند.

مسترنودها

برخی از ارزهای رمزنگاری شده، مانند Dash یا PIVX، یک روش اضافی به نام masternodes ارائه می‌دهند. مسترنودها از کاربران می‌خواهند که مقدار مشخصی از کوین‌ها را در یک کیف پول نگه دارند و خدماتی مانند تراکنش‌های فوری یا کارکردهایی چون حفظ حریم خصوصی را به شبکه ارائه دهند. این افراد که از این پس اپراتورهای مسترنود نامیده می‌شوند، در ازای خدمات خود، بخشی از پاداش‌های بلوک را دریافت می‌کنند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تفاوت بین ارز دیجیتال و دیفای چیست؟

ترید کردن

صرافی‌های ارزهای دیجیتال بستری را برای کاربران فراهم می‌کنند تا بتوانند دارایی‌های دیجیتال مختلف را مبادله کنند. معامله‌گران با خرید ارزهای دیجیتال با قیمت کمتر و فروش آن‌ها با قیمت بالاتر، می‌توانند از نوسانات بازار سود ببرند. صرافی‌ها با ارائه جفت‌های معاملاتی مختلف و ابزارهای تحلیلی، معاملات بین خریداران و فروشندگان را تسهیل می‌کنند. با این حال، تجارت نیاز به آگاهی از روند بازار، دانش‌ها و مهارت‌های تحلیل تکنیکال و بنیادی و هم‌چنین مدیریت دقیق ریسک دارد.

خرید و هلد کردن

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن ارزهای دیجیتال، خرید مستقیم آن‌ها از طریق صرافی‌ها یا پلتفرم‌های همتا به همتا است. کاربران می‌توانند با پیوند دادن حساب‌های بانکی خود به شبکه یا استفاده از کارت‌های اعتباری/دبیت، ارزهای فیات (مانند USD یا EUR) را به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم تبدیل کنند. این روش راحت است اما ممکن است شامل هزینه‌های تراکنش و خطرات امنیتی بالقوه مرتبط با صرافی‌های متمرکز باشد.

فاست‌ها

یکی دیگر از روش‌های به دست آوردن ارزهای رمزنگاری شده، به دست آوردن آن‌ها به عنوان پرداخت برای کالاها یا خدمات ارائه شده است. اکنون بسیاری از شرکت‌ها، ارزهای دیجیتال را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرند و به افراد این امکان را می‌دهند که مستقیماً در کیف پول خود سکه کسب کنند. علاوه بر این، برخی از پلتفرم‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که در ازای انجام وظایف و یا شرکت در نظرسنجی‌ها، مقادیر کمی پاداش به صورت ارزهای دیجیتال دریافت کنند.

ایردراپ و هدایا

پروژه‌های ارزهای دیجیتال اغلب توکن‌های رایگان را میان مخاطبان خود از طریق airdropها یا هدایا به عنوان یک استراتژی بازاریابی توزیع می‌کنند. Airdropها شامل توزیع توکن‌ها به دارندگان ارزهای دیجیتال موجود است، در حالی که هدایا می‌توانند شرکت‌کنندگان را ملزم به انجام وظایف خاص یا تعامل با جامعه (Community) پروژه کنند. در حالی که این روش‌ها ممکن است مقادیر قابل توجهی از ارزهای دیجیتال تولید نکنند، اما این فرصت را برای افراد فراهم می‌کنند تا بدون سرمایه‌گذاری مالی، دارایی‌های دیجیتالی را به دست آورند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تراکنش در بلاک چین چیست و چگونه عمل می‌کند؟

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

روش های مختلف کسب ارزهای دیجیتال متنوع هستند و اولویت‌ها و مهارت‌های مختلفی را پوشش می‌دهند. چه از طریق استخراج، تجارت، خرید، کسب درآمد، سهام یا شرکت در ایردراپ‌ها و هدایا، راه‌های متعددی برای افراد وجود دارد تا وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوند. برای سرمایه‌گذاران بالقوه بسیار مهم است که خطرات و مزایای هر روش را قبل از شروع هر فرآیند کسب ارزهای دیجیتال، تحقیق و درک کنند. از آن‌جایی که بازار کریپتو به سرعت در حال تکامل است، اطلاع از تحولات جدید برای مشارکت موفقیت آمیز در این چشم انداز مالی هیجان انگیز ضروری است.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

مفهوم utility در ‌ان اف تی چیست؟

رامتین علیا

مفهوم utility در ‌ان اف تی چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم به یکی از مباحث و معیارهای مهم در خرید ان‌اف‌تی که utility نامیده می‌شود بپردازیم. در مورد NFTها، این مقاله را هم حتما بخوانید. مفهوم utility در ‌ان اف تی چیست؟ یوتیلیتی (utility) در لغت به معنای کاربردپذیری یا سودمندی است. ولی خیلی ساده […]

تفاوت بین ارز دیجیتال و دیفای چیست؟ 1 دقیقه

تفاوت بین ارز دیجیتال و دیفای چیست؟

golearnwork

تفاوت بین ارز دیجیتال و دیفای چیست؟ در این مقاله قصد داریم ضمن تعریف خلاصه و مختصر این دو مفهوم، به بررسی تفاوت‌های این دو بپردازیم. با ما همراه باشید. تفاوت بین ارز دیجیتال و دیفای در سال‌های اخیر، دنیای مالی با ظهور ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) تحول قابل توجهی را شاهد […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان