1

مثال های یادگیری عمیق

مثال های یادگیری عمیق؛ در این مقاله آموزشی در ادامه مباحث یادگیری عمیق ، چند مثال از آن را ذکر خواهیم کرد.

از آن‌جایی که مدل‌های یادگیری عمیق اطلاعات را مشابه مغز انسان پردازش می‌کنند ، می‌توان آن‌ها را در بسیاری از وظایفی که افراد انجام می‌دهند به کار برد.

کاربرد یادگیری عمیق

یادگیری عمیق در حال حاضر در اکثر ابزارهای تشخیص تصویر ، پردازش زبان طبیعی (NLP) و نرم‌افزارهای تشخیص گفتار استفاده می‌شود. این ابزارها در برنامه‌های متنوع مانند اتومبیل‌های خودران و خدمات ترجمه ظاهر می‌شوند.

موارد استفاده کنونی برای یادگیری عمیق شامل همه انواع برنامه‌های تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ است ، به ویژه مواردی که بر NLP ، ترجمه زبان ، تشخیص پزشکی ، سیگنال‌های معاملات بازار سهام ، امنیت شبکه و تشخیص تصویر متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: داده بزرگ چیست؟

انواع مثال های یادگیری عمیق

حوزه‌های خاصی که در حال حاضر از یادگیری عمیق در آنها استفاده می‌شود عبارتند از:

تجربه مشتری (CX): مدل‌های یادگیری عمیق در حال حاضر برای چت بات ها استفاده می‌شود. و همچنان که به بلوغ خود ادامه می‌دهد ، یادگیری عمیق باید در شرکت‌های تجاری مختلف به ویژه با زمینه دیجیتال مارکتینگ برای بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت مشتری پیاده‌سازی شود.

تولید متن: ماشین‌ها دستور زبان و سبک یک متن را یاد می‌گیرند و سپس از این الگو برای ایجاد خودکار یک متن کاملاً جدید که با املا ، دستور زبان و سبک متن اصلی مطابقت دارد ، استفاده می‌کنند.

صنایع هوانوردی و نظامی: از یادگیری عمیق برای تشخیص اجسام در ماهواره‌ها که مناطق مورد جستجو را شناسایی می‌کنند و هم‌چنین مناطقی که برای سربازان امن یا خطرناک هستند ، استفاده می‌شود.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  سیستم تشخیص چهره چیست؟

اتوماسیون صنعتی: یادگیری عمیق با ارائه خدماتی که بطور خودکار زمان نزدیک شدن کارگر یا شی به ماشین را تشخیص می‌دهد ، ایمنی کارگران را در محیط‌هایی مانند کارخانه‌ها و انبارها بهبود می‌بخشد.

افزودن رنگ در گرافیک: با استفاده از مدل‌های یادگیری عمیق می‌توان رنگ را به عکسها و فیلم‌های سیاه و سفید اضافه کرد. در گذشته ، این یک فرآیند دستی بسیار طولانی بود.

تحقیقات پزشکی: محققان سرطان شروع به پیاده‌سازی یادگیری عمیق در عمل خود کرده‌اند تا برای مثال راهی برای تشخیص خودکار سلول‌های سرطانی بیابند.

بینایی رایانه‌ای: یادگیری عمیق بینایی رایانه را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده و به رایانه‌ها دقت زیاد در تشخیص شی و طبقه‌بندی تصویر ، ترمیم و تقسیم‌بندی را ارائه می‌دهد.

در این مقاله درباره مثال های یادگیری عمیق صحبت کردیم. با تشکر از همراهی شما.

منبع

۱. کاربردهایی از یادگیری عمیق – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
داده بزرگ چیست؟ 1 دقیقه

داده بزرگ چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

داده بزرگ چیست؟ در این مقاله آموزشی درباره کلان‌داده یا داده بزرگ صحبت خواهیم کرد. به همراه مشخصه‌ها ، انواع و کاربردهای آن. نیز درباره تاریخچه بیگ دیتا و کاربرد بیگ دیتا صحبت خواهیم کرد. کلان‌داده یا داده‌های بزرگ و یا بیگ دیتا (Big Data) ، اصطلاحی است که حجم وسیع و گوناگونی از داده‌ها […]

1 دقیقه

تاریخچه هوش مصنوعی چیست؟

golearnwork

تاریخچه هوش مصنوعی چیست؟ آموزش بنا داریم راجع به تاریخچه هوش مصنوعی بررسی کنیم ، و سیر تکاملی آن را متوجه شویم. لطفاً با ما همراه باشید. مقدمه مفهوم اجسام بی‌جان با هوش از زمان‌های قدیم وجود داشته است. خدای یونانی هفایستوس در اسطوره‌ها به عنوان جعل کننده خدمتکارانی شبیه روبات‌های ساخته شده از طلا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان