1

واحد پردازش گرافیک GPU

واحد پردازش گرافیک GPU چیست؟ در این آموزش قصد داریم به این پرسش پاسخ داده و به برخی عملکردها و کاربردهایش اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

واحد پردازش گرافیک یا GPU ، یک پردازنده قابل برنامه‌ریزی است که متخصص در ارائه همه تصاویر روی صفحه کامپیوتر است. GPU سریع‌ترین پردازش گرافیکی را ارائه می‌دهد و برای گرافیست‌ها ، گیمرها ، و … ، GPU یک کارت مستقل است که به گذرگاه PCI Express (PCIe) متصل شده است.

مدارهای GPU هم‌چنین می‌توانند بخشی از چیپست مادربرد یا خود تراشه CPU باشند.

کارت GPU عملیات موازی انجام می‌دهد. در حالی که از آن برای داده‌های دو بعدی و هم‌چنین بزرگنمایی و چرخاندن صفحه استفاده می‌شود ، GPU برای رمزگشایی صحیح و رندر انیمیشن‌ها و فیلم‌های سه بعدی ضروری است. هرچه GPU پیچیده‌تر باشد ، وضوح تصویر بالاتر و حرکت سریع‌تر و روان‌تر است. پردازنده‌های گرافیکی روی کارت‌های مستقل شامل حافظه خودشان هستند ، در حالی که پردازنده های گرافیکی تعبیه شده در چیپست یا تراشه پردازنده ، حافظه اصلی را با پردازنده به اشتراک می‌گذارند. (GDDR)

موتور ردیابی اشعه

کارت ‌های GPU هم‌چنین می‌توانند شامل سخت‌افزاری برای سرعت بخشیدن به ردیابی اشعه باشند ، که منبع نوری را که روی اجسام فرود می‌آید شبیه‌سازی می‌کند. این کار باعث ایجاد مناطق روشن و سایه می‌شود. ردیابی سریع اشعه واقع‌گرایی را در بازی‌های ویدئویی تعیین می‌کند.

سایر کاربردهای GPU

از آنجا که پردازنده‌های گرافیکی عملیات موازی را روی مجموعه داده‌های متعدد انجام می‌دهند ، به طور گسترده‌ای برای کاربردهای علمی و هوش مصنوعی که نیاز به محاسبات تکراری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تفاوت بین رایانش ابری و خوشه ای

یک ابر رایانه می‌تواند هزاران GPU علاوه بر پردازنده‌های خود داشته باشد (GPGPU). GPU ها همچنین برای استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی استفاده می‌شوند.

در این مقاله درباره واحد پردازش گرافیک و برخی کاربردهای آن به طور اجمالی صحبت کردیم.

منبع

۱. تعریف GPU – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

وراثت در برنامه نویسی شی گرا چیست؟

golearnwork

وراثت در برنامه نویسی شی گرا چیست؟ در این مقاله مفهوم وراثت را در برنامه نویسی شی گرا توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید. واژه وراثت به معنی مشتق می‌باشد. بنابراین ، وراثت به عنوان گرایش یک کلاس به استخراج و دریافت ویژگی‌ها از سایر کلاس‌ها تعریف می‌شود. این قابلیت ، امکان را برای […]

سیستم توزیع شده چیست؟ 1 دقیقه

سیستم توزیع شده چیست؟

golearnwork

سیستم توزیع شده در علوم کامپیوتر چیست؟ در این مقاله آموزشی این مفهوم را به همراه مزایا و چالش‌های آن توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید. سیستم توزیع شده ، که به رایانش توزیع شده نیز معروف است ، سیستمی است که دارای اجزای متعددی بوده که روی ماشینهای مختلف قرار گرفته‌اند و با […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان