1

بازاریابی چند کاناله چیست؟ آموزش به بررسی بازاریابی چند کاناله و انواع شیوه‌ها و ملاحظات مربوط آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بازاریابی چند کاناله به شیوه تعامل با مشتریان با استفاده از ترکیبی از کانال‌های ارتباطی مستقیم و غیر مستقیم ، وب‌سایت‌ها ، فروشگاه‌های خرده‌فروشی ، کاتالوگ سفارشات پستی ، پست مستقیم ، ایمیل ، تلفن همراه و غیره اشاره دارد. هم‌چنین ترغیب کردن مشتریان برای پاسخگویی ، خرید محصول یا خدمات شما ، با استفاده از کانال‌های دلخواه خودتان. در ساده‌ترین عبارت ، بازاریابی چند کانالی به انتخاب مربوط می‌شود.

توجه: با بازاریابی همه کاناله اشتباه نشود.

اهمیت بازاریابی چند کاناله

بازاریابی چند کاناله به این دلیل که شما باید در تمام جاهایی که مشتریان شما هستند باشید ، اهمیت دارد. و مشتریان شما هم تقریبا همه جا هستند!

اگر به دلیل دیگری برای اهمیت بازاریابی چند کانالی نیاز دارید ، این آمار را در نظر بگیرید: مشتریان چند کانالی سه تا چهار برابر بیشتر از مشتریان تک کانالی هزینه می‌کنند.

شکی نیست که امروزه مشتریان بسیار بیشتر از بازاریابان بر فرآیند خرید کنترل دارند. با افزایش کانال‌های موجود ، مشتریان انتخاب‌های بیشتری نسبت به قبل در مورد نحوه دریافت اطلاعات دارند.

امروزه راه‌های بیشتری برای دسترسی به مشتریان ، چه از نظر تعداد خود مشتری و چه از نظر تعداد کانال‌ها ، وجود دارد و همچنان که تعداد کانال‌ها رو به افزایش است ، نیاز به استقبال بازاریابی چند کاناله نه تنها یک ایده جذاب ، بلکه مهم و ضروری نیز خواهد بود.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  کاهش سریع رتبه الکسا

چالش‌های بازاریابی چند کاناله چیست؟

پیام‌رسانی هدفمند: با وجود تعداد زیادی کانال و انتخاب‌هایی که مشتریان با آن روبرو هستند ، رساندن پیام مناسب به مخاطبان مناسب کافی نیست. مشتریان شما نه تنها باید پیام شما را دریافت کنند ، بلکه باید بدون توجه به کانال دریافت پیام ، توجه و پاسخگویی لازم را از شما دریافت کنند.

هم‌گام شدن با مشتریان: انتظار داشتن شما از مشتریانتان برای تغییر دادن کانال‌های ارتباطی غیر منطقی است. در واقع از شما انتظار می‌رود که کانال‌های خود را با مشتریانتان همگام کنید. در نتیجه ، بازاریابان باید دائماً نقاط ارتباطی و کمپین‌های کوچک هماهنگ را توسعه دهند طوری که تا چندین کانال را پشتیبانی کند ، و مشتری آن را قابل اعتماد بداند.

ارزیابی واکنش: اگر چه به سختی می‌توان فهمید که کدام یک از کانال‌ها ، کمپین‌ها و یا نقاط تماس در افزایش نرخ تبدیل و فروش با کیفیت نقش داشته‌اند. دانستن اینکه چه چیزی باعث هر واکنش از سوی کاربر شده است به بازاریابان اجازه می‌دهد تا ارزیابی کنند که آیا تلاش‌های بازاریابی آن‌ها بهترین نتایج را به دست آورده است یا خیر.

سه مرحله برای ایجاد یک کمپین بازاریابی چند کاناله چیست؟

برای انجام بازاریابی چند کاناله به چه چیزی نیاز است؟ در اینجا سه ​​کلید موفقیت وجود دارد:

۱. ایجاد و حفظ یک نمای واحد و یکپارچه از برند برای مشتری در تمام کانال‌ها.

۲. ایجاد یک بستر بازاریابی چند کاناله.

۳. در تمام کانال‌ها تجربیات واحد و یکپارچه از برند خود برای مشتری ایجاد کنید.

ایجاد و حفظ یک دیدگاه واحد و یکپارچه از برند برای مشتری.

داشتن دیدگاه یکپارچه به برند برای مشتری ضروری است. مشتری در کانال‌های مختلف نباید تصور کند با برندهای متفاوتی سر و کار دارد. این امر به این دلیل است که مشتریان امروزی اغلب با برند شما به شیوه‌های مختلف و از راه بیش از یک نقطه تماس (Touch Point) ارتباط برقرار می‌کنند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  هوش مصنوعی چیست؟

برای دستیابی دیدگاه واحد و یکپارچه در مشتری ، ایجاد یک پایگاه داده متمرکز بازاریابی که همه داده‌های مشتری را در یک مکان ، بدون در نظر گرفتن منبع جمع‌آوری کند ، مفید خواهد بود. هنگام ایجاد و حفظ یک دیدگاه واحد از برند در مشتری ، این نکات را در نظر داشته باشید:

۱. داشتن تعداد زیادی از داده‌های مشتری با داشتن یک دیدگاه واحد از مشتری یکسان نیست. فقط خود داده ها مهم نیستند. این کاری است که شما با آن انجام می دهید

۲. دید مشتری شما از برندتان باید تکامل یابد. مشتریان تغییر می‌کنند. کسب و کارها تغییر می‌کنند. دیدگاه مشتری شما باید همگام با این تغییرات تغییر کند. این امر به معنای وارد کردن داده‌های جدید ، تجدید داده‌های قدیمی ، ایجاد مدل‌های جدید ، به روز رسانی نمونه‌های قدیمی و غیره است.

یک بستر بازاریابی چند کانالی ایجاد کنید.

یک ضرب المثل خارجی می‌گوید: “اگر فقط چکش دارید ، همه چیز شبیه میخ است.” این مفهوم قطعاً در مورد بازاریابی صدق می‌کند ، به همین دلیل ایجاد یک بستر بازاریابی چند کاناله بسیار مهم است. منظور ما از “پلتفرم بازاریابی چند کاناله” پلتفرمی است که شامل فرآیندها و فناوری پشتیبانی می‌شود:

۱. مدیریت کمپین ، شامل تقسیم‌بندی ، ایجاد گردش کار و قابلیت‌های اجرایی کمپین.

۲. تجزیه و تحلیل پیشرفته ، شامل تجزیه و تحلیل پیش‌بینی و بهینه‌سازی کمپین.

۳. اجرای پیشرفته ، از جمله مدیریت محتوا ، ایجاد رویداد ، تصمیم‌گیری در لحظه (Real-time) و بهترین قابلیت مدیریت معاملات برای برنامه‌های بازاریابی ورودی و خروجی.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  پست مهمان چیست؟ چند پرسش و پاسخ در مورد پست مهمان

۴. ارزیابی واکنش ، شامل توانایی انجام بهینه‌سازی آمیخته بازاریابی ، برنامه‌ریزی سناریوها و تجزیه و تحلیل اسناد بازاریابی.

بازاریابی دیجیتال ، شامل قابلیت‌هایی که بازاریابی را فراتر از کانال‌های سنتی به کانال‌های جدیدتر از جمله وب ، ایمیل ، تلفن همراه ، ویدئو و غیره گسترش می‌دهد.

با ایجاد یک پلت فرم بازاریابی چند کاناله ، می‌توانید کانال‌های سنتی و نوظهور را ادغام کنید. شما هم‌چنین به شکل چشمگیری ایجاد و اجرای کمپین‌های چند کاناله را ساده می‌کنید و به بازاریابان اجازه می‌دهید در اصل یک کمپین واحد ایجاد کنند که می‌تواند در کانال‌های مختلف تکرار شود. و همه اینها یک تجربه عالی بازاریابی را در اختیار شما قرار می‌دهد: رسیدن به فرد مناسب با پیشنهاد مناسب ، از طریق کانال مناسب در زمان مناسب ، ضمن کاهش هزینه‌ها و بهبود کارایی و عملکرد تلاش‌های بازاریابی شما.

در تمام کانالها تجربه مشتری ایجاد کنید.

تجربه مشتری یکی از قدرتمندترین تمایزهای رقابتی است. و در حالی که کیفیت تجربه مشتری مهم است ، ثبات هم به همان اندازه مهم است. این امر به این دلیل است که مشتریان شما برندتان را به طور کلی می‌بینند ، چه تعاملات آن‌ها با شما آنلاین باشد ، چه در یک فروشگاه ، به صورت تلفنی یا ترکیبی از آنها. اگر تجربه مشتری در فروشگاه منفی باشد ، یک تجربه آنلاین مثبت چه ارزشی دارد؟ اگر با هر کانال به عنوان یک نهاد جداگانه برخورد کنید ، در صورت عدم اطمینان از ثبات ، این خطر را دارید که مشتریان را از پیرامون خود پراکنده سازید.

در این مقاله در مورد این که بازاریابی چند کاناله چیست مطالبی آموختیم.

منبع

۱. بازاریابی چند کاناله؛ چیستی و اهمیت آن – ترجمه از انگلیسی

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

الگوریتم درخت تصمیم در داده کاوی چیست؟

سهراب محمدی

الگوریتم درخت تصمیم در داده کاوی چیست؟ در این مقاله قصد داریم تکنیک درخت تصمیم در داده‌کاوی را برایتان توضیح دهیم. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. مقاله اصلی: انواع روشهای داده کاوی چیست؟ مقدمه درخت‌های تصمیم از سه بخش کلیدی تشکیل شده‌اند: گره‌های تصمیم (نماینده تصمیم)، گره‌های تصادفی یا انتخاب (نماینده احتمال)، […]

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو 1 دقیقه

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

آژانس معاملات هوشمند

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو چه روش‌ها و راهکارهایی دارد؟ چه کلمه کلیدی انتخاب کنیم که جذب بالایی داشته باشد؟ در این نوشتار این موضوع را بررسی می‌کنیم. کلمه کلیدی در ارتباط مستقیم با محتوای صفحه و سئو صفحه قرار می‌گیرد. بیشتر بخوانید: چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ پایه آموزشی و هدف‌های رفتاری […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان