1

تفاوت داده بزرگ و یادگیری ماشین چیست؟

تفاوت داده بزرگ و یادگیری ماشین چیست؟ اگر هر دو با داده‌ها کار می‌‌کنند چه تفاوتی با هم دارند؟ در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

تعاریف

کلان داده

داده بزرگ یا کلان داده ، اطلاعات یا آمارهای مرتبط است که توسط سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به دست آمده است. بسیاری از نرم‌افزارها و ذخیره‌سازی داده‌ها ایجاد و آماده شده‌اند زیرا محاسبه دستی داده‌های بزرگ دشوار است. برای کشف الگوها و روندها و تصمیم‌گیری در مورد رفتار و فن آوری تعامل انسان استفاده می‌شود.

یادگیری ماشین

یادگیری ماشین زیر مجموعه‌ای از هوش مصنوعی است که به سیستم اجازه می‌دهد بدون برنامه‌ریزی صریح به طور خودکار یاد گرفته و بهبود یابد. یادگیری ماشین با استفاده از الگوریتم‌ها برای پردازش داده‌ها و آموزش برای ارائه پیش‌بینی‌های آینده بدون دخالت انسان استفاده می‌شود. ورودی‌های یادگیری ماشین مجموعه دستورالعمل ها یا داده‌ها یا مشاهدات است.

برخی تفاوت های داده بزرگ و یادگیری ماشین

۱. داده بزرگ بیشتر در مورد استخراج و تجزیه و تحلیل اطلاعات از حجم عظیمی از داده‌ها است. یادگیری ماشین بیشتر در مورد استفاده از داده‌ها و الگوریتم‌های ورودی برای برآورد نتایج نامعلوم آینده است.

۲. انواع داده‌های بزرگ شامل داده‌های ساختار یافته ، بدون ساختار و نیمه ساختار یافته هستند. اما انواع الگوریتم‌های یادگیری ماشین عبارتند از یادگیری تحت نظارت و یادگیری بدون نظارت ، یادگیری نیمه نظارتی و یادگیری تقویتی.

۳. آنالیز داده بزرگ یک راه منحصر به فرد برای مدیریت مجموعه داده‌های بزرگ‌تر و بدون ساختار با استفاده از ابزارهایی مانند Apache Hadoop ، MongoDB و … است. اما یادگیری ماشین راهی برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده‌های ورودی با استفاده از الگوریتم‌ها و ابزارهای مختلف مانند Numpy ، Pandas ، Scikit Learn ، TensorFlow ، Keras است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  مقدمات ریاضی برای یادگیری هوش مصنوعی

۴. آنالیز داده بزرگ ، داده‌های خام را استخراج می‌کند و به دنبال الگوهایی است که به تصمیم‌گیری قوی‌تر برای مشاغل کمک می‌کند. در مقابل یادگیری ماشین می‌تواند از داده‌های آموزشی بیاموزد و مانند یک انسان برای تشخیص ویژگی‌ها پیش‌بینی‌های موثر در یادگیری خود با استفاده از الگوریتم عمل می‌کند.

۵. استخراج ویژگی‌های مربوطه از داده‌های بزرگ حتی با جدیدترین ابزارهای مدیریت داده به دلیل ابعاد و گستردگی زیاد داده‌ها بسیار دشوار است. در حالی که مدل‌های یادگیری ماشین با داده‌های ابعادی محدود کار می‌کنند ، که تشخیص ویژگی‌ها را آسان تر می‌کند.

در این مقاله در مورد تفاوت داده بزرگ و یادگیری ماشین بحث کردیم. با تشکر از همراهی شما.

منبع

۱. چه فرقی بین داده بزرگ و یادگیری ماشین وجود دارد؟ – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
انبار داده چیست؟ 1 دقیقه

انبار داده چیست؟

سهراب محمدی

انبار داده چیست؟ در این نوشتار می‌خواهیم درباره انبار داده، انواع و ویژگی‌های آن مطالبی را ارائه نماییم. با ما همراه باشید. مقدمه در محیط کنونی تجارت و کسب‌وکار که به سرعت در حال تغییر است، شرکت‌ها برای جمع‌آوری، گزارش و تجزیه و تحلیل راحت داده‌ها به فناوری‌های مبتنی بر ابر روی آورده‌اند. اینجاست که […]

1 دقیقه

صفحه گسترده چیست؟

golearnwork

صفحه گسترده چیست؟ در این آموزش درباره صفحه گسترده‌ها صحبت کرده و کارکردهای آن را توضیح می‌دهیم. سپس انواع آن را معرفی می‌کنیم. صفحه گسترده یک برنامه کامپیوتری است که می‌تواند داده‌های سازمان یافته در سطرها و ستون‌ها را ضبط کرده ، نمایش داده و ویرایش کند. صفحه گسترده یکی از رایج‌ترین ابزارهای موجود با […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان