1

۷ ترند مهم بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱ که نباید فراموش کنید!

۷ ترند مهم بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱

۷ ترند مهم بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱ چه چیزهایی می‌توانند باشند؟ چگونه کسب و کار الکترونیکی خود را با آن‌ها همگام کنیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا تعدادی از این ترندها را بررسی کنیم.

دنیای کسب و کارهای دیجیتال دائما در حال تغییر است. گاهی این تغییرات آنقدر سریع هستند که برای همگام شدن با آنها به سرعت و انعطاف‌پذیری بالایی نیاز داریم. چون گاهی به سرعت مدت زمان اثرگذاری یکی از آن‌ها تمام می‌شود و ترند جدیدی به وجود می‌آید.

۷ ترند مهم بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱


۱. هوش مصنوعی


شاید قبلا وجود یا نیازش را حس نکرده باشید ، ولی سال ۲۰۲۰ خیلی‌ها وجودش را احساس کردند. هوش مصنوعی مهم‌ترین ابزار آینده است و در بسیاری از رشته‌ها ترند مهمی می‌باشد. از جمله دیجیتال مارکتینگ. بسیاری از task های ساده یا پیچیده به عهده هوش مصنوعی است.

به عنوان مثال ، مایکروسافت و اوبر از ربات‌های Knightscope K5 برای گشت زنی در پارکینگ‌ها و محوطه‌های بزرگ برای پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع جرم استفاده می‌کنند. این ربات‌ها می‌توانند پلاک خودروها را بخوانند ، فعالیت‌های مشکوک را رصد و داده‌ها را جمع‌آوری کنند تا به صاحبان خود گزارش دهند. این رباتها هزینه کمتری از دستمزد نگهبان امنیت انسانی دارند. چند سال پیش ، تحلیلگران گارتنر پیش‌بینی کردند که تا سال ۲۰۲۰ ، فناوری های هوش مصنوعی تقریباً در همه محصولات و خدمات نرم افزاری فراگیر خواهند شد.

دلایل استفاده از هوش مصنوعی


هوش مصنوعی چند کاربرد مهم دارد: جمع‌آوری داده ، آنالیز. در کاربردی عملی ، هوش مصنوعی از داده‌های پلتفرم شبکه‌های اجتماعی و پست‌های وبلاگ‌ها برای کمک به مشاغل در فهم روند یافتن محصولات و خدمات توسط مشتریان استفاده کند.

یک نمونه مهم و جالب از هوش مصنوعی در عمل ، ربات‌های چت است. مزایای چت بات‌ها در قیاس با پشتیبان‌های انسانی از این قرارند:

۱. به جای ارائه خدمت به یک شخص در آن واحد ، به افراد زیادی در یک زمان یا حتی چند زمان خدمات می‌دهند.

۲. چت‌بات‌ها نیازی به استراحت ندارند.

تبلیغات دیجیتال با هوش مصنوعی


هوش مصنوعی می‌تواند کار جمع‌آوری و آنالیز انواع داده‌های مشتریان بالقوه را انجام دهد. داده‌هایی مانند سن ، جنس ، داده‌های دموگرافیک و … . هدف این آنالیز تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل و ایجاد بهترین تجربه کاربری برای آنهاست.

هم‌چنین با هوش مصنوعی می‌توان فهمید چه نوع محتوایی بیشترین تأثیرگذاری را از نظر بازاریابی موفق دارد. هوش مصنوعی مهم‌ترین ترند از ۷ ترند مهم بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱ است. در ادامه می‌بینیم چرا.

۲. شخصی‌سازی


دومین ترند از ۷ ترند مهم بازاریابی دیجیتال که در این نوشتار در موردش خواهیم گفت شخصی سازی است. که در ارتباط کامل با هوش مصنوعی و بیگ دیتا است که در ادامه معرفی خواهد شد.

اگر می خواهید در سال ۲۰۲۱ برجسته ظاهر شوید ، باید بازاریابی خود را برای هر شخص متفاوت کنید. یعنی بازاریابی محصولات و خدمات خود را شخصی‌سازی کنید. محتوای شخصی ، معرفی محصولات به صورت شخصی ، ایمیل‌های شخصی و … مورد نیاز است.

این آمار مرتبط با شخصی‌سازی را در نظر بگیرید:

۶۳٪ از مصرف کنندگان از انفجارهای تبلیغاتی عمومی بسیار آزرده هستند.

۸۰٪ آن‌ها می‌گویند در صورت ایجاد یک تجربه شخصی مطلوب ، احتمال تجارتشان با آنها بیشتر است.

۹۰٪ ایشان ادعا می‌کنند شخصی‌سازی را جذاب می‌دانند.

کوین جورج از EmailMonks معتقد است: “ایمیل‌های شخصی‌سازی شده بر اساس رفتار مصرف‌کنندگان ، ۳ برابر بهتر از ایمیل‌های با ارسال دسته‌ای و انفجاری عمل می‌کند.”

اگر بخواهیم با هم نمونه‌هایی از قدرت شخصی‌سازی را مطالعه کنیم ، نباید از Amazon با محصولات پیشنهادی مناسب و Netflix با عنوان‌های جذاب فیلم غافل شویم.

چند شرکت موفق دیگر در زمینه شخصی‌سازی


شرکت هواپیمایی EasyJet: یک کمپین ایمیل مبتنی بر داده را راه اندازی کرد.

در محتوای این ایمیل‌ها ، شرکت از تاریخچه سفر مشتریان با شرکت هواپیمایی برای ساختن داستانهای شخصی استفاده می‌کند ، سپس به آنها مکان سفر بعدیشان را پیشنهاد می‌دهد. در حدود ۱۲.۵ میلیون ایمیل بی نظیر ارسال شده است که ۲۵٪ نرخ کلیک بالاتر از ایمیل‌های غیر شخصی دارند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  توکن غیر قابل معاوضه (NFT) چیست و چه کاربردی دارد؟

شرکت Cadbury’s: یک کمپین ویدیویی شخصی‌سازی شده ایجاد کرده که براساس داده‌های پروفایل فیسبوک مشتریان ، از جمله سن ، علاقه و موقعیت مکانی ، طعم شیر و محصولات لبنی مورد علاقه کاربران را تشخیص داده و برای آن‌ها تبلیغ می‌کند. این کمپین ۶۵٪ نرخ کلیک و ۳۳/۶٪ نرخ تبدیل ایجاد کرده است.

شرکت استارباکس: از یک برنامه موبایلی گرافیکی استفاده می‌کند که با استفاده از داده‌هایی مانند تاریخچه خرید و موقعیت مکانی تا حد امکان شخصی‌سازی می‌شود. این برنامه به مشتریان اجازه می دهد نوشیدنی‌های خود را سفارشی کنند. با یک سیستم پاداش ، مشتریان را به بازگشت ، خرید و استفاده بیشتر ترغیب می‌کند. این پلن درآمد شرکت استارباکس را به ۲/۵۶ میلیارد دلار افزایش داد.

بازاریابی شخصی‌سازی شده نیازمند دو عامل است ، جمع‌آوری داده از مشتریانی که دوست دارید داشته باشید و آنالیز آن‌ها. یاد چیزی افتادید؟ بله. هوش مصنوعی ، که بهترین ابزار جمع‌آوری و تحلیل داده است و یکی از کاربردهای آن شخصی‌سازی تبلیغات است.

۳. بازاریابی محتوا همچنان بر سئو تقدم دارد


در نوامبر ۲۰۱۹ ، گوگل برخی از بروزرسانی‌های مهم در الگوریتم جستجوی خود را به سرانجام رساند. این بروزرسانی‌ها شامل سیستم جدید BERT است که به گوگل در درک زبان طبیعی مردم در جستجوها کمک می‌کند.

توصیه جان مولر از گوگل این است: “به جای پیگیری از آخرین روندهای سئو ، اطمینان حاصل کنید که سایتتان دارای سرعت بالا ، پیوندهای مفید و محتوای خوب باشد.”

بازاریابی محتوا آنقدر مهم است که ۸۸٪ بازاریابان محتوای B2B تأکید دارند محتوای خوب باعث افزایش اعتبار کسب و کارشان از دید مخاطبان شده است.

آمار از موسسه بازاریابی محتوا: هزینه بازاریابی محتوایی ۶۲٪ کمتر از بازاریابی خارج از سایت (Outbound) است و ۳ برابر منجر به تولید می شود.

بازاریابی محتوا ، هزینه های پرداختی کمتر و سود بلندمدت‌تری نسبت به تبلیغات گوگل را داراست.

اکنون ۶۱۵ میلیون کاربر از افزونه‌های مسدودکننده تبلیغات استفاده می‌کنند. پس تبلیغات شما از سوی بسیاری افراد دیده نمی‌شود. مشاغل کوچک دارای وبلاگ ۱۲۶٪ بیشتر از کسانی که وبلاگ ندارند بازدهی و درآمد دارند. بازاریابی محتوا نرخ تبدیلی در حدود ۶ برابر بیشتر از روش‌های دیگر تبلیغاتی دارد.

در میان تمام ابتکارهایی که در زمینه انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال انجام شده ، بازاریابی محتوا بیشترین میزان جذب و ارتباط با مخاطب را داراست.

توصیه می‌کنیم این مقاله ما در مورد ترندهای بازاریابی محتوا را حتما ببینید.

محتوای تعاملی


برای موفقیت در بازاریابی محتوا ، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های محتوای موفق ، ایجاد محتوای تعاملی است. این از ۷ ترند مهم بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

در سال ۲۰۲۱ ، ما ناچاریم که از محتوایی که اساس آن متن سنتی است ، به سمت محتوای جذاب ، پویا و ایجاد کننده حس تجربه جامع در کاربران کوچ کنیم.

به اینها بیندیشید:

  • آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها
  • ماشین حساب‌های تعبیه شده
  • تبلیغات واقعیت افزوده
  • فیلم های 360 درجه VR
  • اینفوگرافی‌ها
  • PDF های تعاملی

و … که می‌توانند جایگزین متن سنتی شوند.

۴. برندسازی


ما در زمانی زندگی می‌کنیم که همیشه حق با مشتری است ، و آن‌ها باید ما را انتخاب کنند. صرف نظر از این که در کدام Nich فعالیت می‌کنید ، ولی محصولات و خدمات شما در خلاء ارائه نمی‌شوند. ۶۶٪ از مصرف کنندگان می‌گویند که ارتباط آن‌ها با یک برند ، با اعتماد ایشان ملازم است. پس برای جلب اعتماد آنها ، باید برند مستحکمی ایجاد کنید ، تا مشتریان حس خوبی پیدا کنند. پس برندسازی را به عنوان چهارمین ترند از ۷ ترند مهم بازاریابی دیجیتال سال ۲۰۲۱ ذکر خواهیم کرد.

دلیل اهمیت برند با توجه به Google’s E.A.T. (شاخص رتبه‌بندی برندها ، که مخفف عبارات: Expertise , Authority , Trustworthiness است.)

تخصص (Experties): آیا این صفحه دارای محتوای با کیفیت است؟ آیا توسط یک نویسنده خبره نوشته شده است؟

مرجع (Authority): خود سایت لازم است برخی از صلاحیت‌ها را در حوزه مورد نظر داشته و معتبر باشد.

قابل اعتماد بودن (Trustworthiness): سایت باید دارای پیوندهای مفید به سایت‌های معتبر باشد.

رعایت این سه عامل اعتبار برند سایت را افزایش می‌دهد.

گوگل و توجه به برندسازی وب‌سایت‌ها


دست‌اندرکاران گوگل قصد دارند فراتر از رتبه‌بندی محتوای خوب حرکت کنند. آنها می‌خواهند با مطالبه دقیق‌ترین و بروزترین محتوای مربوط به هر موضوع خاص ، که کاملاً تحقیق شده (یعنی معتبر) باشد و ترجیحاً توسط متخصصان واقعی در این زمینه نوشته شده باشد ، تجربه کاربری را بهبود بخشند.

اگر یک وبلاگ پزشکی با ارائه نسخه‌های بد و غیرحرفه‌ای که سبب مسمومیت کاربران خود با استفاده از داروهای خانگی شود ، به اعتبار خود لطمه وارد کرده است. هم‌چنین اعتبار گوگل برای معرفی چنین وبلاگی در صفحات جستجو زیر سؤال خواهد رفت.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  وب کاوی چیست؟

با ایجاد این فرآیند تازه در زمینه اعتبارسنجی برندها ، گوگل ممکن است با صنایع بزرگ ، به ویژه در حوزه بهداشت و امور مالی که اطلاعات دقیق در آنها حیاتی است ، برخورد کند.

نیل پاتل به بازاریابان تازه‌کار سفارش می‌کند که روی ایجاد تخصص خود تمرکز کنند. او خاطرنشان می‌سازد که آنها می‌توانند اعتبار خود را با ارسال پست مهمان در وبلاگ‌های پیشرو در صنعت ، سخنرانی در کنفرانس‌ها و درخواست جوایز تقویت کنند.

برای شناخت برند و جلب اعتماد خوانندگان ، همیشه پایین تمام مطالب منتشر شده خود یک بیو نویسنده را قرار دهید. هم‌چنین هر از چندگاه آن را بروز کنید.

پرسونای برند و خلق آن


اگرچه موضوعی تخصصی است ، اما اشاره کوتاهی به آن خواهیم داشت. برندها مانند انسان‌ها زنده هستند و تولد ، رشد ، اوج و افول دارند. برندها هم‌چنین دارای شخصیت و الگوهای رفتاری هستند. مخاطبان و مصرف کنندگان ، هر یک درکی از این شخصیت دارند. و برند شما را با آن شخصیت می‌شناسند.

پرسونای برند با مخاطبان ، سن و سال ، جنسیت و فرهنگ آنان کاملا در ارتباط است. پس برای خلق شخصیت و پرسونای برند خود به این نکات توجه کنید.

طبق نظریه کارل گوستاو یونگ ، ناخودآگاه انسان دارای دو بخش فردی و جمعی است. ناخودآگاه فردی شامل انگیزه‌ها و غرایز پنهان وجود انسان است.

اما ناخودآگاه جمعی شامل مفاهیم و تصاویری است که در میان تمامی انسان‌ها و جوامع و فرهنگها یکسان است. این مفاهیم که اکتسابی و آموختنی نیستند ، با کهن الگوها ارتباط دارند.

در خلق پرسونای برند نیز بایستی از کهن الگوهای ناخودآگاه جمعی استفاده کرد. از کهن الگوهای مطرح در خلق شخصیت پرسونای برند می‌توان به شخصیت‌های خلاق ، دانا و قهرمان اشاره کرد.

هم‌چنین این شخصیت‌ها بایستی با nich فعالیت مورد نظر انطباق داشته باشد.

اشخاص معروفی که با برند شما در ارتباط هستند نیز در خلق و توسعه پرسونای برند مؤثرند. اشخاصی که حتی ممکن است آن‌ها را به عنوان نماینده و مروج برند خود انتخاب کنید (اینفلوئنسر). و بایستی بیشترین انطباق شخصیتی با پرسونای برند شما را داشته باشند. در بخش بعدی یعنی اینفلوئنسر مارکتینگ به این نکته خواهیم پرداخت.

۵. اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی تأثیرگذار)


بازاریابی اینفلوئنسر نوعی از بازاریابی کلامی است. (بازاریابی دهان به دهان). این شیوه بازاریابی روی استفاده از افراد تأثیرگذار جامعه برای انتقال پیام برند شما در میان مخاطبان تمرکز دارد.

اینفلوئنسرها ممکن است افرادی مشهور و صاحب نام باشند ، اما اغلب آنها (طبق تعریف اصلی) شخصیت‌های حاضر در اینستاگرام یا یوتیوب هستند. افراد زیادی آن‌ها را دنبال می‌کنند و از آنها حرف شنوی دارند. پس اینفلوئنسرها می‌توانند از طریق پیج‌ها و کانال‌های خود در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغات برند شما کمک کنند. آن‌ها این کار را از طریق محتوای اسپانسر شده انجام می‌دهند.

طبق آمار ، بازاریابی تأثیرگذار معتبرتر از تبلیغات شرکتی به نظر می‌رسد.

۶۳٪ از مصرف کنندگان بیش از آنچه برندها خودشان را تبلیغ می‌کنند ، به نظرات اینفلوئنسرها درباره محصولات اعتماد دارند.

۵۸٪ از مردم به دلیل توصیه اینفلوئنسر مورد اعتماد خود در شش ماه گذشته ، محصول جدیدی خریداری کرده‌اند.

آیسلند ، یک سوپرمارکت زنجیره‌ای معروف در بریتانیا ، از راه تبلیغات با افراد مشهور به یک کمپین موفق تبدیل شد که در آن مادران واقعی زندگی می کنند. با همکاری کانال YouTube Mum کانال مادر ، اکنون با تعدادی از وبلاگ نویسان همکاری می کند تا محصولات خود را به روشی “معتبرتر” تبلیغ کند. و تحقیقات نشان می دهد 35٪ مادران بیشتر از تبلیغات سنتی به فیلم های آنلاین مانند فیلم زیر اعتماد دارند:

اینفلوئنسر مارکتینگ به تنهایی یک روند نیست! در مطالعه‌ای که mediakix انجام داده ، پیش‌بینی شده است که هزینه تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند تا سال آینده به 10 میلیارد دلار برسد.

همه چیز درباره اینفلوئنسر مارکتینگ

باز هم هوش مصنوعی


اینفلوئنسر مارکتینگ بیش از پیش در حال تأثیرپذیری از هوش مصنوعی است. هر ساله ، هوش مصنوعی روند یافتن تأثیرگذارهای مناسب برای شراکت را با سهولت و سرعت بیشتری انجام می دهد.

در مقاله‌مان در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ راجع به اینفلوئنسرهای فیک صحبت کرده‌ایم. و گفته‌ایم که پارامترهای شناسایی آن‌ها فالوور و تعاملات فیک است. و هر اینفلوئنسری که این‌ها را کمتر داشته باشد ، معتبرتر است.

یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در همین حوزه قرار می‌گیرد. یعنی شناسایی افرادی که تعامل بهتر ، فالوورهای فیک کمتر و شانس بیشتر بازدهی مثبت سرمایه‌گذاری (ROI).

افزون بر این موارد ، هوش مصنوعی در حال ایجاد تغییر ساختاری در اینفلوئنسر مارکتینگ به روش‌های زیر است:

  • تشخیص تصویر با ANN (شبکه های عصبی مصنوعی)
  • تعیین عملکرد اینفلوئنسر با NLP (پردازش زبان طبیعی)
  • پیش بینی مشوق ها با شبکه ANN
  • تعیین میزان تأثیرگذاری اینفلوئنسر
  • نشانه‌گذاری پست‌ها یا کامنت‌هایی که از سیاست‌های مرتبط با افشاگری پیروی نمی‌کنند
  • حذف تعاملات جعلی و ربات‌های هرزنامه
این مطلب را نیز حتما بخوانید:  خرید زمین در متاورس

۶. بازاریابی همه کاناله


بازاریابی Omnichannel یا همه کاناله یکی از ترندهای مهم سال 2019 بود. این واژه ممکن است کمی قدیمی شده باشد. اما نشانه‌هایی می‌گویند این استراتژی در سال 2021 بیش از پیش جواب می‌دهد.

بازاریابی Omnichannel در چند بستر یا پلتفرم (مانند رسانه‌های اجتماعی ، اپلیکیشن‌ها ، ایمیل‌ مارکتینگ و وبلاگ) صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توانید با Touchpoint‌های (نقاط تماس با مشتری) بیشتری با لیدها (مشتریان بالقوه) ارتباط برقرار کنید.

اگر بازاریابی در همه کانال‌ها را به درستی انجام دهید ، می‌توانید به کاربران خود در داشتن تجربه کاربری پیشرفته کمک کنید. نیز پیام تجاری منسجمی را ارائه خواهید داد که افراد را به یک تصمیم عملیاتی خرید محصول دعوت می‌کند.

بازاریابی همه کاناله و کمک به داشتن استراتژی واحد


برای تداوم پیشرفت ، برندها باید یکصدا ، یکپارچه و سازگار ، پیامی واحد را در تمام شبکه‌های موجود به چشم مخاطب برسانند. از جمله ویترین‌های فروشگاه‌های فیزیکی ، شبکه‌های اجتماعی آنلاین ، کاتالوگ‌ها و بروشورها و هر جای دیگری که بتوانند. تمامی این کانالها برای دستیابی به بهترین نتیجه بایستی در یک استراتژی جامع همبستگی داشته باشند.

مطابق آمار ، برندهایی که از سه کانال یا بیشتر استفاده می‌کنند ، در بستر اتوماسیون می‌توانند نتایج خوبی به وجود بیاورند:

میزان تعامل: 18.96٪ در بازاریابی همه کاناله در مقابل 5.4٪ در بازاریابی تک کاناله.

بسامد خرید: 250٪ در کانال همه جانبه در مقابل تک کانال بیشتر است.

مقدار متوسط ​​سفارش: 13٪ بیشتر برای هر سفارش در بازاریابی همه کاناله در مقابل بازاریابی تک کاناله.

نرخ ماندگاری مشتری: 90٪ بیشتر برای بازاریابی همه کاناله در مقایسه با بازاریابی تک کاناله.

با استفاده از ابزارهای مدیریتی که سرویس‌های ابری ارائه می‌دهند (مانند SaaS) ، مدیریت استراتژی برای بازاریابی همه کاناله آسان‌تر می‌شود. هرچند چالش‌هایی وجود دارد. کاربران خواستار شخصی‌سازی هستند و دوست دارند در یک فروشگاه فیزیکی گشت بزنند ، محصولات را در شبکه‌های اجتماعی ببینند و به صورت آنلاین خرید کنند. آن‌ها لیدها و مشتریان بالقوه‌ای هستند مه اگر مطابق خواسته‌هایشان عمل نکنید ، شخص دیگری آن‌ها را جذب خواهد کرد.

و باز هم هوش مصنوعی


اینجا هم هوش مصنوعی پیش می‌تازد. بیگ دیتا با کمک به برندها رفتار مصرف کننده را تحلیل می‌کند. هوش مصنوعی هم‌چنین بستر شخصی‌سازی در بازاریابی در سطح فرد به فرد را به وجود می‌آورند.

۷. بیگ دیتا و ارتباط آن با هوش مصنوعی


بیگ دیتا ، در ارتباط تنگاتنگ خود با هوش مصنوعی ، به طور قطع یکی از ۷ ترند مهم بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به شمار می‌آید.

در سال 2021 ، صنعت بیگ دیتا به رشد نمایی خود ادامه خواهد داد. بیگ دیتا ابزارهای مختلفی برای جستجو ، پردازش و تبدیل داده به اطلاعات دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

فوربس گزارش داد که 78٪ از سازمان ها یا از پیش یک پلتفرم داده مشتری دارند یا در حال توسعه آن هستند. که این پلتفرم به مدیریت ، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده‌ها می‌پردازد.

کارشناسان داده در اولویت استخدامی بسیاری از شرکتها قرار دارند. 41٪ از صاحبان شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که داده‌کاوی و داده‌پردازی بهترین مهارت مورد نیاز برای استخدام کارکنانشان است.

مهم‌ترین نیاز شرکت‌هایی که از کلان داده‌ها استفاده می‌کنند ، ساده‌سازی استفاده از کلان داده‌هاست. امری که قبلاً توسط دانشمندان داده انجام می‌شد ولی اکنون بر عهده هوش مصنوعی است.

چالش‌ها و راهکارها


مهم‌ترین چالشی که بیگ دیتا با آن روبروست ، چالش حفظ حریم خصوصی افراد می‌باشد.

بسیاری از شرکت‌هایی که کلان داده‌ها را مدیریت می‌کنند ، ممکن است مورد حملات سایبری قرار گیرند. از طرفی ممکن است درخواست‌هایی مبنی بر خرید اطلاعات از سوی سازمان‌های خاصی به آن‌ها ارائه شود.

حتی ممکن است خود شرکت‌های بیگ دیتا در این زمینه دچار فساد شوند. و از داده‌های مشتریان خود سوء استفاده کنند. بنابراین در بسیاری از کشورها ، قوانینی در جهت حفظ حریم خصوصی در فعالیت بیگ دیتا تدوین و تصویب می‌شود.

اما به دور از این اشکالات راهبردی که قطعا قابل حل است ، بیگ دیتا بسیار مهم و راهبردی خواهد بود. اگر به آن نپردازید ، بازار را از دست خواهید داد. بیگ دیتا هم‌چنین راهکار مهمی برای شخصی سازی است که راجع به آن صحبت کردیم.

در این مقاله در مورد ترندهای مهم دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ مطالبی را با هم مرور کردیم. خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع


ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ (انگلیسی)

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
فناوری دفتر کل توزیع شده 1 دقیقه

فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) چیست؟

golearnwork

فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) چیست؟ در این مقاله قصد داریم تکنولوژی مهمی که بلاک چین بر آن بنا شده را توضیح دهیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست؟ فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) به زیرساخت‌های فناوری و پروتکل‌هایی اشاره دارد که دسترسی، اعتبارسنجی و به‌روز‌رسانی هم‌زمان رکوردها را به […]

تگ کنونیکال چیست؟ 1 دقیقه

تگ کنونیکال چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

تگ کنونیکال چیست؟ در این مقاله برآنیم تا در مورد تگ کنونیکال و تأثیر آن بر سئو صحبت کنیم. لطفا با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: سئو تکنیکال چیست؟ تگ کنونیکال چیست؟ تگ کنونیکال یا Canonical Tag، که به پارسی برچسب متعارف نیز نامیده می‌شود، یک تگ HTML است که برای نشان دادن نسخه اصلی و […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان