1

انواع سبک تحلیل تکنیکال چیست؟

انواع سبک تحلیل تکنیکال چیست؟

انواع سبک تحلیل تکنیکال چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره برخی از سبک‌های تحلیل تکنیکال صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال چیست؟

انواع سبک تحلیل تکنیکال

همان‌طور که دیدیم، تحلیل تکنیکال روشی برای تحلیل بازارهای مالی با بررسی داده‌های تاریخی قیمت و حجم است. برای شناسایی روندها، الگوها و فرصت‌های تجاری استفاده می‌شود. تحلیلگران فنی از ابزارها و تکنیک‌های مختلفی از جمله نمودارها، اندیکاتورها و نوسانگرها برای تحلیل داده‌های بازار استفاده می‌کنند. چندین سبک تحلیل تکنیکال وجود دارد که معامله‌گران می‌توانند برای از آن‌ها استفاده کنند:

ردیابی روند

دنبال کردن روند یک سبک رایج تحلیل تکنیکال است که شامل شناسایی جهت روند بازار و معامله در همان جهت است. معامله‌گرانی که از این سبک پیروی می‌کنند از اندیکاتورهای مختلفی مانند میانگین متحرک، خطوط روند و اندیکاتورهای حرکت برای شناسایی جهت روند استفاده می‌کنند. سپس زمانی که بازار در جهت دلخواه حرکت کرد وارد معاملات می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تحلیل روند چیست؟

معامله با استفاده از خطوط حمایت و مقاومت

معاملات برک‌آوت شامل شناسایی سطوح حمایت و مقاومت کلیدی در نمودار و وارد کردن معاملات زمانی که قیمت از آن سطوح عبور می‌کند، می‌باشد. معامله‌گرانی که از این سبک پیروی می‌کنند از اندیکاتورهای مختلفی مانند باندهای بولینگر، نقاط پیوت و فیبوناچی برای شناسایی این سطوح کلیدی استفاده می‌کنند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  توکن غیر قابل معاوضه (NFT) چیست و چه کاربردی دارد؟

ترید نوسانی

معاملات نوسانی شامل نگه‌داشتن پوزیشن‌های معاملاتی طی چند روز یا هفته برای استفاده از حرکات کوتاه مدت قیمت در بازار است. معامله‌گرانی که از این سبک پیروی می‌کنند از اندیکاتورهای مختلفی مانند MACD، RSI و Stochastic Oscillator برای شناسایی نقاط ورود و خروج احتمالی استفاده می‌کنند.

اسکالپینگ

اسکالپینگ یک سبک معاملاتی با فرکانس بالا است که شامل ورود و خروج سریع از معاملات برای استفاده از حرکت‌های کوچک قیمت در بازار است. معامله‌گرانی که از این سبک پیروی می‌کنند از اندیکاتورهای مختلفی مانند میانگین متحرک، باندهای بولینگر و شاخص‌های حجم برای شناسایی نقاط بالقوه ورود و خروج استفاده می‌کنند.

ترید موقعیتی (پوزیشن تریدینگ)

معاملات موقعیتی شامل حفظ موقعیت‌ها برای چندین ماه یا حتی سال‌ها برای استفاده از روندهای بلندمدت بازار است. معامله‌گرانی که از این سبک پیروی می‌کنند از شاخص‌های مختلفی مانند میانگین متحرک، خطوط روند و اصلاحات فیبوناچی برای شناسایی نقاط ورود و خروج احتمالی استفاده می‌کنند.

معاملات مومنتوم

این سبک شامل شناسایی سهام‌هایی است که حرکت قوی از خود نشان می‌دهند و بر اساس آن شتاب خرید یا فروش می‌شود.

تشخیص الگو

این سبک شامل شناسایی الگوهای نمودار مانند سر و شانه‌ها، مثلث‌ها و بالا/پایین دوتایی برای پیش‌بینی تغییرات قیمت در آینده است.

تحلیل موج الیوت

این سبک شامل استفاده از الگوهای موجی برای پیش‌بینی تغییرات قیمت در آینده بر اساس روانشناسی بازار است.

الگوهای فیبوناچی

این سبک شامل استفاده از نسبت‌های فیبوناچی برای شناسایی سطوح بالقوه حمایت و مقاومت در یک بازار است.

تحرکات قیمت (Price Action)

به حرکت قیمت دارایی در طول زمان، همان‌طور که در نمودار نشان داده می‌شود، اشاره دارد. شامل مطالعه رفتار قیمت‌ها و تعامل آن‌ها با سطوح حمایت و مقاومت، خطوط روند و سایر شاخص‌های فنی است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تحلیل خاص صنعت چیست؟

نمودار ایچی‌موکو (Ichimoku)

یک ابزار تحلیل تکنیکال است که در دهه 1930 در ژاپن توسعه یافت. هم‌چنین به عنوان Ichimoku Kinko Hyo شناخته می‌شود که به “نمودار تعادل در یک نگاه” ترجمه می‌شود. نمودار ایچی‌موکو ترکیبی از پنج اندیکاتور مختلف است که دید کاملی از بازار را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. این اندیکاتورها عبارتند از تنکن سن (Tenkan-sen)، کیجون سن (Kijun-sen)، چیکو اسپن (Chikou Span)، سنکو اسپن A (Senkou Span A) و سنکو اسپن B (Senkou Span B). از کیجون سن و تنکن سن برای شناسایی جهت و حرکت روند استفاده می‌شوند، در حالی که Chikou Span اطلاعاتی در مورد سطوح حمایت و مقاومت ارائه می‌دهد. Senkou Span A و B ساختاری ابر مانند را تشکیل می‌دهند که مناطق بالقوه حمایت و مقاومت را نشان می‌دهد.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

چندین سبک تحلیل تکنیکال وجود دارد که معامله گران می توانند برای تحلیل بازارها از آنها استفاده کنند. هر سبکی مزایا و معایب خاص خود را دارد و معامله‌گران باید سبکی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با اهداف و شخصیت معاملاتی آن‌ها مطابقت می‌کند. تحلیل تکنیکال ابزار قدرتمندی برای معامله‌گران است، اما باید سایر اشکال تحلیل مانند تحلیل بنیادی و احساسات بازار برای تصمیم‌گیری آگاهانه در معاملات را نیز در نظر داشت.

در این مقاله درباره انواع سبک تحلیل تکنیکال صحبت کردیم. با تشکر از مطالعه شما.

اسمارت کندلز

گروه تحلیل و مشاوره سرمایه‌گذاری اسمارت‌کندلز آموزش بورس ، تحلیل تکنیکال ، تحلیل بنیادی ، مشاوره سرمایه‌گذاری و سبدگردانی

مطالب مرتبط
1
سرمایه گذاری ارزشی چیست؟ 1 دقیقه

سرمایه گذاری ارزشی چیست؟

اسمارت کندلز

سرمایه گذاری ارزشی چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم یک سبک تحلیل بنیادی به نام‌سرمایه گذاری ارزشی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: تحلیل بنیادی چیست؟ سرمایه گذاری ارزشی چیست؟ سرمایه گذاری ارزشی یک استراتژی سرمایه گذاری در سهامی است که توسط بازار کم‌تر از ارزش، قیمت‌گذاری شده‌اند. هدف از سرمایه گذاری ارزشی خرید […]

تحلیل جریان تجاری چیست؟ 1 دقیقه

تحلیل جریان تجاری چیست؟

اسمارت کندلز

تحلیل جریان تجاری چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره جریان تجاری، تحلیل آن و ارتباطش با بازار سرمایه صحبت کنیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال چیست؟ تحلیل جریان تجاری چیست؟ تحلیل جریان تجاری ابزاری حیاتی برای درک پویایی تجارت بین‌المللی است. این کار شامل مطالعه جابجایی کالاها و خدمات بین کشورها، و عواملی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان