1

سرمایه گذاری ارزشی چیست؟

سرمایه گذاری ارزشی چیست؟

سرمایه گذاری ارزشی چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم یک سبک تحلیل بنیادی به نام‌سرمایه گذاری ارزشی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تحلیل بنیادی چیست؟

سرمایه گذاری ارزشی چیست؟

سرمایه گذاری ارزشی یک استراتژی سرمایه گذاری در سهامی است که توسط بازار کم‌تر از ارزش، قیمت‌گذاری شده‌اند. هدف از سرمایه گذاری ارزشی خرید سهام به قیمتی کمتر از ارزش ذاتی آن‌هاست که با تحلیل صورت‌های مالی، مدیریت و موقعیت رقابتی شرکت تعیین می‌شود. ایده پشت سرمایه گذاری ارزشی این است که بازار اغلب نسبت به اخبار و رویدادهای کوتاه‌مدت بیش از حد واکنش نشان می‌دهد و در نتیجه ارزش سهام کم می‌شود.

سرمایه‌گذاران ارزشی به دنبال شرکت‌هایی با اصول بنیادی قوی هستند، مانند سابقه رشد درآمد ثابت، نسبت بدهی پایین و بازده بالای سهام. آن‌ها هم‌چنین به دنبال شرکت‌هایی با مزیت رقابتی در صنعت خود هستند، مانند یک نام تجاری قوی یا فناوری منحصربه‌فرد. با خرید این سهام کم ارزش، سرمایه‌گذاران ارزشی امیدوارند زمانی که بازار در نهایت ارزش واقعی آنها را تشخیص دهد، از آن‌ها سود ببرند.

وارن بافت به عنوان یک سرمایه‌گذار ارزشی

یکی از شناخته‌شده‌ترین سرمایه‌گذاران ارزشی، وارن بافت است که ثروت خود را بر اساس این استراتژی ایجاد کرد. بافت به دنبال شرکت‌هایی با مزیت رقابتی «خندق» یا پایدار است که در درازمدت از آن‌ها در برابر رقابت محافظت کند. او هم‌چنین به دنبال شرکت‌هایی با تیم‌های مدیریتی قوی است که سابقه موفقیت دارند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  پیش بینی قیمت کالا چیست؟

انضباط مالی

سرمایه گذاری ارزشی نیاز به صبر و انضباط دارد. شناسایی ارزش واقعی سهام کم‌ارزش‌شده ممکن است زمان ببرد، بنابراین سرمایه‌گذاران باید آماده باشند که سرمایه‌گذاری‌های خود را برای سال‌ها یا حتی دهه‌ها حفظ کنند. سرمایه‌گذاران ارزشی نیز باید در رویکرد خود برای خریدوفروش سهام نظم داشته باشند. آن‌ها فقط باید سهام را زمانی بخرند که با تخفیف قابل توجهی نسبت به ارزش ذاتی خود معامله می‌کنند و زمانی که به ارزش منصفانه رسیدند باید آن را بفروشند.

چالش‌ها

با وجود موفقیت‌های ثابت شده، سرمایه گذاری ارزشی بدون ریسک نیست. کسب‌وکارها ممکن است مورد علاقه مصرف‌کنندگان قرار نگیرند یا با افزایش رقابت مواجه شوند که مزیت رقابتی آن‌ها را از بین می‌برد. رکود اقتصادی همچنین می تواند به قوی ترین شرکت ها آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: انواع سبک تحلیل بنیادی چیست؟

جمع‌بندی و خلاصه

سرمایه گذاری ارزشی یک استراتژی اثبات‌شده برای خلق ثروت بلندمدت است. سرمایه‌گذاران با تمرکز بر شرکت‌هایی با پایه‌های قوی و مزیت‌های رقابتی پایدار، می‌توانند سهام را با قیمتی کمتر از ارزش ذاتی آن‌ها خریداری کنند و زمانی که بازار در نهایت ارزش واقعی آنها را تشخیص داد، به سود خود دست پیدا کنند. با این حال، صبر، انضباط و تمایل به حفظ سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت نیاز دارد.

در این مقاله درباره این که سرمایه گذاری ارزشی چیست، مطالبی آموختیم. با تشکر از همراهی شما.

اسمارت کندلز

گروه تحلیل و مشاوره سرمایه‌گذاری اسمارت‌کندلز آموزش بورس ، تحلیل تکنیکال ، تحلیل بنیادی ، مشاوره سرمایه‌گذاری و سبدگردانی

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

سرمایه گذاری رشد چیست؟

اسمارت کندلز

سرمایه گذاری رشد چیست؟ در این مقاله اگر با ما همراه باشید، درباره یکی از روش‌هاس تحلیل بنیادی با شما صحبت خواهیم کرد. بیشتر بخوانید: انواع سبک تحلیل بنیادی چیست؟ سرمایه گذاری رشد چیست؟ سرمایه گذاری رشد، نوعی استراتژی سرمایه‌گذاری است که بر سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی متمرکز شده که پتانسیل رشد قابل توجهی در آینده دارند. […]

تحلیل تکنیکال چیست؟ 1 دقیقه

تحلیل تکنیکال چیست؟

اسمارت کندلز

تحلیل تکنیکال چیست؟ در این نوشتار برآن شده‌ایم تا درباره تحلیل تکنیکال و موضوعات مرتبط با آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: تحلیل بازار سرمایه چیست؟ تحلیل تکنیکال چیست؟ تحلیل تکنیکال روشی برای ارزیابی اوراق بهادار با استفاده از تجزیه‌وتحلیل آمارهای ارائه شده از فعالیت‌های بازار، مانند قیمت و حجم معاملات در گذشته […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان