1

خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس چگونه انجام می‌شود؟ در این مقاله ضمن ادامه مباحث خود در زمینه متاورس، به این مسئله نیز خواهیم پرداخت.

مقاله اصلی: متاورس چیست؟

املاک و مستغلات در متاورس اکنون یکی از جذاب‌ترین املاکی است که مردم می‌توانند بخرند، و طبق گزارش‌ها، فروش زمین مجازی در سال 2021 به 500 میلیون دلار رسیده است و تنها در ژانویه 2022 حدود 85 میلیون دلار است.

مقدمه

تخمین زده می شود که فروش املاک و مستغلات متاورس در سال 2022 به حدود 1 میلیارد دلار برسد و آن را به یک طبقه دارایی برای سرمایه‌گذاران در سراسر جهان تبدیل کند. با خرید زمین دیجیتال، می‌توانید به آنچه که نوید یک صنعت به سرعت در حال تغییر و رشد بالا را می‌دهد، دسترسی اولیه داشته باشید.

تعریف املاک در متاورس

متاورس یک پلتفرم مجازی سه‌بعدی همه‌جانبه است که در آن کاربران می‌توانند با اشیاء دیجیتال و آواتارهای مجهز به هوش مصنوعی به روشی بسیار واقعی و طبیعی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

پلتفرم ارتباطی فضایی نیز قابلیت تعامل دارد، به این معنی که کاربران می‌توانند بین دنیای مجازی حرکت کنند و پلتفرم‌های مختلف می‌توانند در یک محیط همزیستی داشته باشند و به بازی‌های مجازی و فضاهای مشارکتی اجازه می‌دهند در یک راه‌حل واحد وجود داشته باشند.

متاورس نیز مردمی‌سازی شده است و متعلق به یک سازمان، شخص یا نهاد واحد نیست. هرکسی می‌تواند روی آن سرمایه‌گذاری کند و از فضا، فناوری‌ها و محیطهای موجود استفاده کند.

فناوری‌های زیرساخت متاورس

برای دستیابی به این قابلیت‌ها، متاورس به فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی (VR/AR/MR) و هم‌چنین بلاک‌چین، هوش مصنوعی (AI)، 5G و رایانش ابری متکی است. متاورس با NFTها نیز پیوند تنگاتنگی دارد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان سازی و مشاغل مرتبط: بررسی ۵ روند در سال ۲۰۲۱

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست؟ ، انواع واقعیت مجازی چیست؟ ، توکن غیر قابل معاوضه (NFT) چیست و چه کاربردی دارد؟

متاورس هم‌چنین پتانسیل تبدیل شدن به یک کپی مجازی از دنیای فیزیکی ما را دارد، که کاربران Metaverse می‌توانند برای کسب درآمد از کالاها و خدمات و کسب سود به محیط‌های مجازی تکیه کنند. یک راه محبوب برای انجام این کار، خرید زمین در متاورس است، جایی که خریداران یا اجاره‌کنندگان می‌توانند دارایی‌های مالی خود را توسعه دهند.

بسته‌های املاک و مستغلات منفرد در متاورس “نقشه‌های مجازی” نامیده می‌شوند، که بلوک‌هایی از فضای سه‌بعدی هستند که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند اشیاء را لایه‌بندی کنند، جهان‌های VR را طراحی کنند، تجربیات لایه‌ای ایجاد کنند، تعامل ایجاد کنند و موارد دیگر.

به طور معمول، متاورس دارای یک نهاد حاکمیتی مردم‌سالارانه است که تصمیم می‌گیرد چگونه زمین‌های جدید ایجاد، تخصیص و برای سرمایه‌گذاری برای خریداران املاک باز شود.

امروزه اکثر فروش‌های زمین مجازی در چهار پلتفرم متاورس مانند The Sandbox، Decentraland، Cryptovoxels و Somnium انجام می‌شود. این بسته به عنوان یک توکن غیرقابل تعویض یا NFT وجود دارد که یک کلاس دارایی غیرقابل تعویض است که روی بلاک‌چین میزبانی می‌شود.

هنگامی که مالکیت NFT به خریدار منتقل می‌شود، خریدار تمام حقوق زمین را مانند زندگی واقعی “مالک” می‌شود و می‌تواند آن را مجدداً بفروشد، یک ملک مجازی روی آن بسازد، آن را اجاره کند و غیره.

نحوه خرید زمین در متاورس

اگر علاقه‌مند به خرید ملک در متاورس هستید، سه گزینه دارید:

۱. با یک دلال املاک متاورس تماس بگیرید.

متاورس، صنعت املاک و مستغلات خود را دارد، با ارائه‌دهندگان وام مسکن، دلالان و نمایندگان متخصص در این فضا. در حالی که املاک دیجیتال هنوز در مراحل اولیه است، کارگزارانی مانند برادران تال و اورن الکساندر در حال یافتن جایگاه خاص خود هستند.

آن‌ها قبلاً خرید املاک و مستغلات با ارزش بالا را در مقاصد اصلی ایالات متحده مانند نیویورک انجام می دادند، اما اکنون آنها در حال گسترش کسب‌و‌کار خود به متاورس هستند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  ۵ ترند بازاریابی محتوا ۲۰۲۱

در دسامبر سال گذشته، آن‌ها اعلام کردند که به عنوان دلال برای املاک لوکس در متاورس عمل خواهند کرد، که مکان و طراحی ملاحظات اولیه است.

این دو با یک توسعه دهنده املاک مجازی Republic Realm همکاری کردند که اخیرا یک ملک Sandbox را به قیمت 4.3 میلیون دلار خریداری کرده است. خریداران علاقه‌مند می‌توانند با کارگزاران و نمایندگانی مانند این‌ها برای یافتن و سرمایه‌گذاری در بهترین املاک متاورس کار کنند.

۲. یک وام مسکن با قیمت مقرون به صرفه را بررسی کنید.

گزینه دوم بررسی وام مسکن متاورس است که ممکن است برای آن دسته از خریداران که به کرّات خرید می‌کنند مقرون به صرفه‌تر باشد. وام مسکن متاورس یک ایده نوظهور است و تنها چند شرکت این امکان را ارائه می‌دهند.
مؤسسه Terra Zero یکی از ارائه‌دهندگان در بازار است که به کاربران پیشنهاد می‌کند زمین را در پلتفرم‌های متاورس “Big Four” مانند Decentraland، Somnium، The Sandbox و Solana Portals خریداری کنند.

در حال حاضر، TerraZero وام مسکن متاورط را برای زمین‌های مجازی ارائه می‌دهد، که زمین‌های خالی هستند که می‌توانند از ابتدا توسعه یابند یا برای سود اجاره داده شوند، و املاک مجازی، یا مناظر از پیش طراحی شده، ساختمان‌های از پیش مهندسی شده و غیره. که به عنوان محیط‌های آماده برای استفاده برای رویدادها یا بازی‌ها عمل می‌کنند.

۳. زمین متاورس را مستقیماً با استفاده از ارز دیجیتال خریداری کنید.

این ساده‌ترین راه برای خرید زمین در Metaverse است و برای خریدهای کوچک و مقرون به صرفه بهترین گزینه است. برای خرید، مشتریان می‌توانند:

از بازار املاک و مستغلات در پلتفرم متاورس مورد نظر خود بازدید کنند. این بازار شبیه به بازارهای اپلیکیشن برای پلتفرم‌های نرم‌افزاری خواهد بود.

شما می‌توانید به این بازار اپلیکیشنی وارد شوید، مکان و طراحی زمین را در نظر بگیرید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و به فهرست نهایی خود برسید.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  انواع روشهای داده کاوی چیست؟

یک کیف پول دیجیتال سازگار با ویژگی‌های متاورس انتخاب شده تنظیم کنید. به عنوان مثال، زمین در Decentraland تنها از طریق یک توکن به نام MANA قابل خرید است و شما به کیف پولی نیاز دارید که از تراکنش‌های این توکن پشتیبانی کند.

کیف پول دیجیتال خود را به حساب متاورس پیوند دهید و مطمئن شوید که دارای نوع خاصی از رمزارز مورد نیاز است.

روی دکمه خرید یا خرید کلیک کنید تا مبلغ کریپتو در ازای NFT املاک و مستغلات منتقل شود.

به عنوان آخرین مرحله، می‌توانید با شرکتی مانند Metaverse Properties برای مدیریت و رشد املاک مجازی خود برای سود بهتر همکاری کنید.

اگر وام مسکن را انتخاب کنید، مراحل مشابه است، با این تفاوت که وام دهنده حقوق مالکیت کامل زمین NFT را تا زمانی که آن را بازپرداخت نکنید، حفظ می‌کند، اما می‌توانید ملک را در این مدت مدیریت کرده و توسعه دهید.

خطرات خرید زمین در متاورس چیست؟

مانند هر سرمایه‌گذاری، خرید زمین در متاورس مجموعه‌ای از ریسک ها را به همراه دارد. برای شروع، شما نمی‌توانید روی زمین “زندگی کنید”، به این معنی که فقط برای سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش است.

دوم، سودآوری املاک و مستغلات کاملاً به مکان، توسعه اطراف و پذیرش واقعی پلتفرم در طول زمان بستگی دارد. ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوانید بازده سرمایه خود را مشاهده کنید، مگر اینکه بلافاصله ملک را مجدداً بفروشید.

یک نظرسنجی در سال 2022 توسط شبکه اجتماعی حرفه‌ای Blind نشان داد که تنها 13٪ از افراد فناوری املاک مجازی خریداری می‌کنند. اما صرف نظر از خطرات، نمی‌توان انکار کرد که املاک و مستغلات Metaverse به یک طبقه دارایی مهم و فزاینده برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است و می‌تواند برای تنوع پرتفوی سرمایه‌گذاری در آینده بسیار مهم باشد.

در این مقاله در مورد نحوه خرید زمین در متاورس توضیحاتی دادیم. با تشکر از همراهیتان.

منابع

۱. چگونه در متاورس زمین بخریم؟ – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
کاهش سریع رتبه الکسا 1 دقیقه

کاهش سریع رتبه الکسا

آژانس معاملات هوشمند

کاهش سریع رتبه الکسا چگونه اتفاق می‌افتد؟ در سایت‌های وردپرسی از چه ابزارهایی برای کاهش رتبه الکسا می‌شود استفاده کرد؟ با ما همراه باشید. الکسا چیست؟ سایت الکسا در ابتدایی‌ترین حالت خود ، یک ابزار برای سنجش برای متریک‌های سئو می‌باشد. از این نظر در کنار سایت‌هایی مثل moz.com ، semrush.com و seositecheckup.com قرار می‌گیرد. […]

1 دقیقه

مقیاس پذیری در داده کاوی چیست؟

سهراب محمدی

مقیاس پذیری در داده کاوی چیست؟ در این مقاله قصد داریم درباره مقیاس پذیری در داده کاوی، به ویژه داده‌های بزرگ مطالبی را بیان کنیم. با ما همراه باشید. مقاله اصلی: داده کاوی چیست؟ هم‌چنین بخوانید: مقیاس پذیری چیست؟ پروژه‌های کلان داده و تجزیه‌وتحلیل می‌توانند به کسب‌وکار شما کمک شایانی کنند، اما عملکرد آن‌ها مستقیماً […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان