1

منابع اقتصادی و انواع آن را در این مقاله آموزشی بررسی خواهیم کرد و انواع آن را توضیح می‌دهیم. هم‌چنین ارتباط آن را با استراتژی روشن خواهیم کرد. پس با ما باشید.

منبع اقتصادی چیست؟

طبق تعریف ، منابع اقتصادی شامل همه چیزهایی است که یک شرکت برای تولید کالا و خدمات قابل ارائه برای مشتریان خود از آن‌ها استفاده می‌کند. چهار منبع اصلی اقتصادی عبارتند از: زمین ، نیروی کار ، سرمایه و ظرفیت کارآفرینی.

در این مقاله دانستیم که منابع اقتصادی یکی از اجزای مهم استراتژی است.

زمین (Land)

زمین به معنای واقعی کلمه ، هر منبع طبیعی است که در فرایند تولید دخیل است ، از جمله آنچه در سطح است. به عنوان مثال ، فرض کنید یک شرکت خودروسازی در اراک وجود دارد. زمین شامل چیزهایی است که تاسیسات و ساختمان‌های فیزیکی کسب و کار بر روی آن ساخته شده است.

با این حال ، مهم است که به خاطر داشته باشید که در حالی که ساختمان مانند زمین جزء اموال غیر منقول محسوب می‌شود ، اما ماشین‌آلات و سایر اموال در بین آن‌ها نیست. وقتی فردی در حال برنامه‌ریزی برای شروع یک تجارت است ، باید در نظر داشته باشد که موقعیت جغرافیایی‌اش در کجا قرار خواهد گرفت. زمینی که کارآفرین از آن استفاده می‌کند باید با دقت انتخاب شود تا مناسب کسب و کار و شرایط لجستیکی آن بوده مشتری را جذب کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  انواع سرمایه گذاری در جهان: ۷ نوع رایج سرمایه گذاری

مثلا اگر کار تولیدی انجام میدهید محل تولید شما از نظر موقعیت جغرافیایی نزدیک به بازارهای مواد اولیه و خریداران باشد.

مقاله‌ای با چنین دیدگاهی بخوانید: پارامترهای مهم در تولید محصول

نیروی کار (Labour Forces)

دومین منبع اقتصادی نیروی کار است ، این نیروها کارهایی انجام می‌دهند که هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی توسط افراد درگیر در تجارت انجام می‌شود. نیروی کار هر شرکت با توجه به مهارت‌های مختلف ، انگیزه و آموزش افراد متفاوت است. البته ، تلاش ذهنی و جسمی که کارکنان در تجارت انجام می‌دهند با حقوق یا درآمد پاداش می‌گیرد.

سرمایه (Capital)

منبع اقتصادی بعدی سرمایه است. سرمایه یا کالاهای سرمایه‌ای ، مواد مصنوعی را که یک تجارت استفاده می‌کند ، توصیف می‌کند. با بازگشت به مثال بالا ، سرمایه شرکت خودروسازی می‌تواند شامل ماشین آلات ، قطعات مورد استفاده برای ساخت خودرو و ابزارهایی باشد که کارگران برای اتصال قطعات به یکدیگر استفاده می‌کنند.

ظرفیت کارآفرینی (Enterpreneaurship)

آخرین منبع اقتصادی کارآفرینی است ، یعنی توانایی افراد برای ابتکار عمل در راه‌اندازی کسب و کار. برای یک کسب و کار موفق ، کارآفرین باید آمادگی ریسک را داشته باشد و سه عامل دیگر تولید را به نحوی مقتضی که تصور می‌کند درست است، ترکیب کند. این یعنی طراحی و اجرای یک راهبرد یا استراتژی.

بیشتر بخوانید: تعریف کارآفرینی و انواع آن

کارآفرینان دارای ویژگی‌های انگیزه ، اشتیاق ، خلاقیت و تعهد هستند. کارآفرین به محض شروع یک کسب و کار ، یکی از چهار منبع اقتصادی را با موفقیت استفاده کرده است. یعنی برای استارتاپ حداقل به یکی از این منابع نیاز خواهیم داشت.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  مالکیت فکری چیست؟

در این مقاله درباره منابع اقتصادی و انواع آن صحبت کردیم.

منبع

۱. چهار منبع اقتصادی – ترجمه از انگلیسی

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

آکادمی همکار golearnwork.com در زمینه کارآفرینی ، منتورینگ کسب و کار و مباحث مربوط به ایده‌یابی و تفکر خلاقانه ، بیزینس پلن و طرح توجیهی با تمرکز روی صادرات و تولید منتهی به صادرات.

مطالب مرتبط
1
تفاوت محصولات جریان اصلی و نیچ 1 دقیقه

تفاوت محصولات جریان اصلی و نیچ چیست؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

تفاوت محصولات جریان اصلی و نیچ چیست؟ در این مقاله آموزشی قرار است که این موضوع را بررسی کنیم. ادامه مقاله را حتما بخوانید. بیشتر بخوانید: جریان اصلی در کسب و کار چیست؟ بیشتر بخوانید: بازاریابی طاقچه چیست؟ اصل 80/20 و ارتباط آن با موضوع اصل 80/20 از زمانی که برای اولین بار در سال […]

صرفه جویی به مقیاس چیست؟ 1 دقیقه

صرفه جویی به مقیاس چیست؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

صرفه جویی به مقیاس چیست؟ در این مقاله قصد داریم این موضوع را که اقتصاد مقیاس نیز نامیده می‌شود، بررسی کنیم. صرفه جویی به مقیاس، یا اقتصاد مقیاس و یا مزیت مقیاس مزیت‌های هزینه‌ای است که شرکت‌ها در زمانی که تولید کارآمد می‌شود، از آن بهره‌مند می‌شوند. شرکت‌ها می‌توانند با افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان