1

مثال های یادگیری عمیق

مثال های یادگیری عمیق؛ در این مقاله آموزشی در ادامه مباحث یادگیری عمیق ، چند مثال از آن را ذکر خواهیم کرد.

از آن‌جایی که مدل‌های یادگیری عمیق اطلاعات را مشابه مغز انسان پردازش می‌کنند ، می‌توان آن‌ها را در بسیاری از وظایفی که افراد انجام می‌دهند به کار برد.

کاربرد یادگیری عمیق

یادگیری عمیق در حال حاضر در اکثر ابزارهای تشخیص تصویر ، پردازش زبان طبیعی (NLP) و نرم‌افزارهای تشخیص گفتار استفاده می‌شود. این ابزارها در برنامه‌های متنوع مانند اتومبیل‌های خودران و خدمات ترجمه ظاهر می‌شوند.

موارد استفاده کنونی برای یادگیری عمیق شامل همه انواع برنامه‌های تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ است ، به ویژه مواردی که بر NLP ، ترجمه زبان ، تشخیص پزشکی ، سیگنال‌های معاملات بازار سهام ، امنیت شبکه و تشخیص تصویر متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: داده بزرگ چیست؟

انواع مثال های یادگیری عمیق

حوزه‌های خاصی که در حال حاضر از یادگیری عمیق در آنها استفاده می‌شود عبارتند از:

تجربه مشتری (CX): مدل‌های یادگیری عمیق در حال حاضر برای چت بات ها استفاده می‌شود. و همچنان که به بلوغ خود ادامه می‌دهد ، یادگیری عمیق باید در شرکت‌های تجاری مختلف به ویژه با زمینه دیجیتال مارکتینگ برای بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت مشتری پیاده‌سازی شود.

تولید متن: ماشین‌ها دستور زبان و سبک یک متن را یاد می‌گیرند و سپس از این الگو برای ایجاد خودکار یک متن کاملاً جدید که با املا ، دستور زبان و سبک متن اصلی مطابقت دارد ، استفاده می‌کنند.

صنایع هوانوردی و نظامی: از یادگیری عمیق برای تشخیص اجسام در ماهواره‌ها که مناطق مورد جستجو را شناسایی می‌کنند و هم‌چنین مناطقی که برای سربازان امن یا خطرناک هستند ، استفاده می‌شود.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  سیستم تشخیص چهره چیست؟

اتوماسیون صنعتی: یادگیری عمیق با ارائه خدماتی که بطور خودکار زمان نزدیک شدن کارگر یا شی به ماشین را تشخیص می‌دهد ، ایمنی کارگران را در محیط‌هایی مانند کارخانه‌ها و انبارها بهبود می‌بخشد.

افزودن رنگ در گرافیک: با استفاده از مدل‌های یادگیری عمیق می‌توان رنگ را به عکسها و فیلم‌های سیاه و سفید اضافه کرد. در گذشته ، این یک فرآیند دستی بسیار طولانی بود.

تحقیقات پزشکی: محققان سرطان شروع به پیاده‌سازی یادگیری عمیق در عمل خود کرده‌اند تا برای مثال راهی برای تشخیص خودکار سلول‌های سرطانی بیابند.

بینایی رایانه‌ای: یادگیری عمیق بینایی رایانه را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده و به رایانه‌ها دقت زیاد در تشخیص شی و طبقه‌بندی تصویر ، ترمیم و تقسیم‌بندی را ارائه می‌دهد.

در این مقاله درباره مثال های یادگیری عمیق صحبت کردیم. با تشکر از همراهی شما.

منبع

۱. کاربردهایی از یادگیری عمیق – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

کاربردهای اینترنت اشیا

golearnwork

کاربردهای اینترنت اشیا چیست؟ در این مقاله برخی از کاربردهای اینترنت اشیا در هوشمندسازی را توضیح خواهیم داد. مقاله اصلی: اینترنت اشیا چیست؟ کاربردهای اینترنت اشیا بسیاری از برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا در دنیای واقعی وجود دارد ، از IoT مصرف‌کننده و سازمانی گرفته تا IoT تولیدی و صنعتی (IIoT). برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا گستره […]

فناوری نظارت تصویری چیست؟ 1 دقیقه

فناوری نظارت تصویری چیست؟

golearnwork

فناوری نظارت تصویری چیست؟ در این بخش می‌خواهیم به موضوع فناوری نظارت تصویری بپردازیم و اجزای آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید. اجزای فناوری نظارت تصویری چیست؟ فناوری نظارت تصویری مانند هر سیستم دیگر، دارای دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. بخش سخت‌افزاری شامل دوربین‌های مداربسته یا CCTV و بخش نرم‌افزاری شامل سیستم‌های […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان