1

انواع نمودارهای معاملاتی چیست؟

انواع نمودارهای معاملاتی چیست؟

انواع نمودارهای معاملاتی چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره انواع نمودار معاملاتی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال چیست؟

انواع نمودارهای معاملاتی چیست؟

نمودارهای معاملاتی ابزاری ضروری برای معامله‌گران برای تحلیل بازار و تصمیم‌گیری آگاهانه برای ترید کردن است. انواع مختلفی از نمودارهای معاملاتی موجود است که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد خود را دارند. در این مقاله، رایج‌ترین انواع نمودارهای معاملاتی مورد استفاده در بازارهای مالی را مورد بحث قرار خواهیم داد.

نمودار معاملاتی خطی

نمودار خطی ساده‌ترین نوع نمودار معاملاتی است. این ابزار، قیمت‌های پایانی یک دارایی را در یک دوره معین نشان می‌دهد. این خط هر قیمت بسته‌شدن را به هم متصل می‌کند و یک خط ثابت ایجاد می‌کند که روند حرکت قیمت دارایی را در طول زمان نشان می‌دهد.

نمودار معاملاتی میله‌ای

نمودار میله‌ای قیمت‌های باز، بالا، پایین و بسته‌شدن یک دارایی را برای یک دوره زمانی خاص نمایش می‌دهد. هر نوار نشان‌دهنده یک دوره است (به عنوان مثال، یک روز یا یک ساعت). بالای نوار نشان‌دهنده بیشترین قیمتی است که در آن دوره به دست آمده است، در حالی که پایین نشان‌دهنده کمترین قیمت است. سمت چپ نوار نشان دهنده قیمت بازشدن و سمت راست نشان دهنده قیمت بسته‌شدن است.

نمودار معاملاتی کندل استیک

نمودار کندل استیک شبیه به نمودار میله‌ای است اما اطلاعات بیشتری در مورد حرکت قیمت دارایی در یک دوره زمانی خاص ارائه می‌دهد. هر کندل نشان دهنده یک دوره است (مثلاً یک روز یا یک ساعت). بدنه شمع نشان دهنده قیمت‌های باز و بسته است، در حالی که فتیله‌های آن نشان دهنده بالاترین و کمترین قیمت‌های به‌دست‌آمده در آن دوره است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  روانشناسی بازار چیست؟

نمودار معاملاتی رنکو

نمودار رنکو نوعی نمودار است که فقط تغییرات در حرکات قیمت را در بالا یا پایین یک سطح از پیش تعریف شده (به نام “اندازه آجری”) نشان می‌دهد. اگر تغییر قابل توجهی در حرکت قیمت ایجاد نشود، آجر جدیدی به نمودار اضافه نخواهد شد. این نوع نمودار به معامله‌گران کمک می‌کند تا با حذف نویز ناشی از نوسانات کوچک قیمت، روندها را با وضوح بیشتری شناسایی کنند.

نمودار معاملاتی نقطه و شکل

نمودار نقطه و شکل نوع دیگری از نمودار است که نویز ناشی از نوسانات کوچک در حرکات قیمت را حذف می‌کند. این فقط با استفاده از X و O به ترتیب برای نمایش حرکات صعودی و نزولی تغییرات قابل توجهی را در حرکات قیمت نشان می‌دهد. این نوع نمودار به معامله‌گران کمک می‌کند سطوح حمایت و مقاومت را راحت‌تر شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: سطوح حمایت و مقاومت چیست؟

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

پیرو مطالب فوق، انواع مختلفی از نمودارهای معاملاتی برای تحلیل بازار و تصمیم‌گیری آگاهانه برای معامله‌گران در دسترس است. هر نوع نمودار ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارد و معامله‌گران باید یکی را انتخاب کنند که به بهترین وجه متناسب با سبک معاملاتی و ترجیحات آنها باشد.

در این نوشتار درباره انواع نمودارهای معاملاتی صحبت کردیم. با تشکر از همراهی شما.

اسمارت کندلز

گروه تحلیل و مشاوره سرمایه‌گذاری اسمارت‌کندلز آموزش بورس ، تحلیل تکنیکال ، تحلیل بنیادی ، مشاوره سرمایه‌گذاری و سبدگردانی

مطالب مرتبط
1
تحلیل روند چیست؟ 1 دقیقه

تحلیل روند چیست؟

اسمارت کندلز

تحلیل روند چیست؟ در این مقاله قصد داریم درباره تحلیل روند یکی از مهمترین موضوعات تحلیل بازار است صحبت کنیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: تحلیل بازار سرمایه چیست؟ تحلیل روند چیست؟ تحلیل روند یک ابزار قدرتمند است که به کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا الگوها و روندهای موجود در بازار را شناسایی کنند. […]

بانک چیست؟ 1 دقیقه

بانک چیست؟

golearnwork

بانک چیست؟ در این مقاله قصد داریم درباره بانک مطالبی بیاموزیم و خدمات و کارکرد آن‌ها را توضیح دهیم. با ما همراه باشید. بانک چیست؟ بانک یک مؤسسه مالی است که مجاز به پذیرش سپرده‌های چک و پس‌انداز و اعطای تسهیلاتی هم‌چون انواع وام است. بانک‌ها هم‌چنین خدمات مرتبطی مانند حساب‌های بازنشستگی انفرادی (IRA)، گواهی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان