1

نقشه سفر مشتری چیست؟ در این آموزش کوتاه برآنیم که نقشه سفر مشتری را به صورت خیلی جامع و اجمالی توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

تعریف نقشه سفر مشتری

نقشه سفر مشتری یا سفر کاربر شامل مسیر مراحل و تعاملاتی است که مشتری با یک تجارت ، محصول یا خدمات طی می‌کند.

تعریف مشتری به عنوان ذینفع

در این مورد ، مشتری را می‌توان با تعریفی گسترده‌تر به عنوان ذینفعان تفسیر کرده و تعمیم داد. نقشه‌های سفر آن‌ها را هم می‌توان ترسیم کرد و نیز تجربیات آن‌ها را می‌توان برنامه‌ریزی ، اندازه‌گیری و مدیریت کرد.

سفرها به مراحل فرعی تقسیم می‌شوند و نقشه‌های سفر را می‌توان به عنوان سفرهای کامل (از آغاز تا پایان) و یا مجموعه‌ای از بخش‌های جداگانه نشان داد.

نکته مهم: نقشه سفر مشتری در قیف فروش و بازاریابی صورت می‌گیرد. در طی این مراحل ، مشتری بالقوه یعنی پراسپکت و سرنخ ، به مشتری وفادار و طرفدار تبدیل می‌گردد.

سفرهای مشتریان از نظر مدت و میزان متفاوت است.

یک سفر مشتری نشان دهنده تمام تعاملات بین مشتری و برند است که مشتری با درک ، بررسی ، خرید ، استفاده از آن ، وفادار شدن به آن و طرفداری از آن به معنی می‌کند.

مراحل سفر مشتری

۵ مرحله مهم سفر مشتری عبارتند از:

آگاهی از برند

در این مرحله کاربر پس از شناسایی نیازها به جستجوی راه حل برای این نیاز اقدام می‌کند. در این حین ، از محصول و خدمات برند آگاه خواهد شد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  وب کاوی چیست؟

جذب

در این مرحله ، مشتری تلاش می‌کند محصول یا خدمت برند را خریداری کند.

پذیرش

در این مرحله ، مشتری با پاسخگویی و اجرای یک فراخوان عمل ، محصول یا خدمت برند را خریده و برای خود و آن برند تولید ارزش می‌کند.

وفاداری

در این مرحله ، مشتری با استفاده منظم و افزایش ارزش به دست آمده برای محصولات و خدمات برند ، به مرور زمان وفادار می‌شود. استفاده از این محصول یا خدمات به علاقه‌مندی اصلی او تبدیل می‌شود تا جایی که نمی‌تواند بدون محصول یا خدمت مورد نظر جهان را تصور کند! از دست دادن محصول یا خدمات برند برای او دردناک خواهد بود.

طرفداری

سرانجام ، در این مرحله ، مشتری یک طرفدار و حامی برند می‌شود و مشاغل ، محصول یا خدمات را به دیگران معرفی و پیشنهاد می‌دهد. همچنین می‌تواند شامل ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوای شرکت ، کمک به دیگر کاربران در انجمن‌های راهنما و به اشتراک گذاری تجربیات مثبت آنها در انجمن‌های عمومی باشد. (مشتری به یک رسانه کسب شده برای برند تبدیل می‌شود.)

این بود چکیده و خلاصه نقشه سفر مشتری. از این که با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

منبع

۱. تعریف سفر مشتری – ترجمه از انگلیسی

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
قیف فروش و بازاریابی چیست؟ 1 دقیقه

قیف فروش و بازاریابی چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

قیف فروش و بازاریابی چیست؟ تفاوت‌های آن کدامند و کارایی و اهمیت آنها در چیست؟ برای دریافت پاسخ این پرسش‌ها با ما همراه باشید. قیف فروش و بازاریابی چیست؟ آیا می‌دانید که تنها 2 درصد از خریدها در اولین تماس انجام می‌شود؟ این درصد حتی در چهارمین زمان تماس حتی به 10 درصد می‌رسد. به […]

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ 1 دقیقه

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

آژانس معاملات هوشمند

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ سئو چیست و چه انواعی دارد؟ سئو چگونه به معرفی برندمان کمک می‌کند؟ چگونه با سئو دیده شویم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این پرسش‌ها را بیابیم. مقاله اصلی دوره آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ را ببینید. پایه آموزشی و هدف‌های رفتاری از فراگیران پس از […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان