1

چگونه برند خود را مدیریت کنیم؟

چگونه برند خود را مدیریت کنیم؟

چگونه برند خود را مدیریت کنیم؟ در این مقاله برآنیم تا در مورد مدیریت برند و مباحث مربوط به برند صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: استراتژی برندسازی چیست؟

مدیریت برند چیست؟

مدیریت برند شاخه‌ای از بازاریابی است که از تکنیک‌هایی برای افزایش کیفیت محصول یا برند در طول زمان استفاده می‌کند. مدیریت موثر برند، قیمت محصولات را افزایش می‌دهد و از طریق تداعی‌ها و تصاویر مثبت برند یا آگاهی قوی از برند، مشتریان وفادار ایجاد می‌کند.

تدوین یک برنامه استراتژیک برای حفظ ارزش برند یا به دست آوردن ارزش برند مستلزم درک جامعی از آن برند، بازار هدف آن و چشم‌انداز کلی شرکت است.

مدیریت برند شامل چیست؟

مدیریت موثر برند به یک شرکت کمک می‌کند تا یک پایگاه مشتری وفادار بسازد و به سود شرکت کمک می‌کند.

مدیر برند، نوآوری یک محصول یا برند را تضمین می‌کند و از طریق استفاده از قیمت، بسته‌بندی، لوگو، رنگ‌های مرتبط و قالب حروف، آگاهی از برند را ایجاد می‌کند.

مدیریت برند معمولاً حول محور تقویت شناخت برند، ارزش ویژه برند و وفاداری به برند یک محصول است.

ارزش برند

ارزش ویژه برند به ارزشی اشاره دارد که یک شرکت از شناخته‌شدن نام خود به دست می‌آورد، و آن را قادر می‌سازد حتی در مقایسه با یک نام تجاری عمومی با قیمت پایین‌تر، انتخاب محبوب در بین مصرف‌کنندگان باشد.

چگونه برند خود را مدیریت کنیم؟

برندها تأثیر قدرتمندی بر تعامل با مشتری، رقابت در بازارها و مدیریت یک شرکت دارند. حضور قوی برند در بازار، محصولات یک شرکت را از رقبای خود متمایز می‌کند و باعث ایجاد تمایل به برند برای محصولات یا خدمات یک شرکت می‌شود.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  کارایی عملیاتی بازار چیست؟

برندی که تأسیس شده است باید به طور مداوم تصویر برند خود را از طریق مدیریت برند حفظ کند. مدیریت اثربخش برند، آگاهی از برند را افزایش می‌دهد، ارزش ویژه برند را اندازه‌گیری و مدیریت می‌کند، ابتکاراتی را پیش‌بینی می‌کند که از پیام برند ثابت پشتیبانی می‌کند، محصولات برند جدید را شناسایی کرده و با آن سازگار می‌کند، و به طور موثر برند را در بازار ماندگار می‌کند.

ماندگاری برند

سال‌ها طول می‌کشد تا یک برند ایجاد شود، اما زمانی که در نهایت ایجاد برند رخ داد، باید هم‌چنان از طریق نوآوری و خلاقیت آن را حفظ کرد. برندهای قابل توجهی که طی سال‌ها خود را به عنوان پیشرو در صنایع مربوط به خودشان تثبیت کرده‌اند عبارتند از: کوکاکولا، مک دونالد، مایکروسافت، سی‌ان‌ان، دیزنی، نایک، فورد، لگو و استارباکس.

مزایای مدیریت برند

طبق آخرین داده‌های سرشماری ایالات متحده، تا سال 2019 بیش از 250000 رستوران با خدمات کامل در ایالات متحده وجود داشت. اگر هر یک از این رستوران‌ها بخواهند جدا از رقبای خود قابل تشخیص باشند، مدیریت برند قوی لازم است.

مشارکت قوی کارکنان

برای این که بدانیم چگونه برند خود را مدیریت کنیم، به مشارکت قوی کارکنان نیازمندیم. مدیریت برند با ایجاد درونی ارزش‌ها، اصول و ادراک یک محصول آغاز می‌شود. با اطمینان از این‌که همه افراد در یک شرکت بخشی از فرآیند مدیریت برند هستند، کارمندان ممکن است بیشتر به برنامه استراتژیک برند و شرکت بپردازند.

افزایش مقدار فروش

یک ساختار مدیریت مؤثر برند که وفاداری به برند و ارزش ویژه برند را هدایت می‌کند، ممکن است باعث فروش بیشتر شود. از آن‌جایی که مصرف‌کنندگان بیشتری به یک برند گره خورده‌اند یا یک برند را به طور مثبت ارزیابی می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که آن را به جای یک جایگزین ناآشنا انتخاب کنند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  استراتژی ارتقا چیست؟

ارزش طول عمر مشتری

اگر مشتریان تجربه مثبتی داشته باشند، احتمالاً خریدهای خود را تکرار می‌کنند و در صورت ایجاد وفاداری قوی به برند با یک برند، ممکن است احتمال بیشتری برای خرید محصولات مختلف در امتداد یک خط محصول مشابه داشته باشند.

نوسان کمتر

اگرچه شرکت‌ها همیشه در طول رکود بازار در معرض خطر نتایج مالی ضعیف هستند، شرکت‌هایی که مدیریت برند قوی‌تری دارند ممکن است بتوانند راحت‌تر از طوفان عبور کنند. به این دلیل که مصرف‌کنندگان ممکن است خرید نکردن از شرکت‌هایی را که با آن‌ها ارتباط قوی و مثبت دارند، حتی در زمان‌های بد مالی، توجیه‌ناپذیر بدانند.

تکنیک‌های مدیریت برند مؤثر

برای این که بدانیم چگونه برند خود را مدیریت کنیم، به تکنیک‌های مدیریت برند مؤثر نیازمندیم.

مدیریت برند ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما تعدادی تکنیک ساده و ظریف وجود دارد که فرآیند را قابل مدیریت می‌کند. در اینجا برخی از روش‌های موثرتر مدیریت برند را بررسی می‌کنیم.

چگونه برند خود را مدیریت کنیم؟ مبانی برندسازی چیست؟ ادامه مطالب را بخوانید.
چگونه برند خود را مدیریت کنیم؟ مبانی برندسازی چیست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

مبانی برندسازی را ایجاد کنید

مدیریت برند اغلب با اصول اولیه شروع می‌شود و این به معنای ایجاد یک ماموریت قوی، مخاطبان هدف و چشم‌انداز آینده است. اگرچه اینها اغلب توسط تیم بازاریابی در دوران اولیه یک شرکت یا محصول ایجاد می‌شوند، این امر به تیم مدیریت برند بستگی دارد که اصول برندسازی را بیشتر اصلاح و هدایت کنند.

داستان‌های جذاب بسازید

همان‌طور که محصول یک شرکت مورد استفاده توسط مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد، بسیار مهم است که تیم مدیریت برند رابطه بین کالا و کاربر را تقویت کند. این امر به معنای سرمایه‌گذاری بر روی داستان‌های احساسی با استفاده از ارتباط انسانی با محصولات شرکت مورد استفاده است.

از اهرم‌های رسانه‌ای و نرم‌افزاری استفاده کنید

مدیریت برند که اغلب توسط رسانه‌های اجتماعی و یک وب‌سایت هدایت می‌شود، باید در همه بسترهای رسانه‌ای منسجم باشد. این کار شامل هر گونه تبلیغات تلویزیونی، رادیویی یا چاپی و ابزارهای جدید دیجیتال مارکتینگ می‌شود. هرچه یک شرکت کانال‌های بازاریابی بیشتری داشته باشد، برای مدیریت برند مهم‌تر است که به طور منسجم این کانال‌ها را برای انتقال یک پیام واحد و ثابت به مصرف‌کنندگان مرتبط کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  مدیریت ریسک چیست؟

زبان برندسازی را در نظر بگیرید

در یک تبلیغ، فرآیند مدیریت برند باید با استفاده مداوم از زبان و لحن هدایت شود. ممکن است که این کار با استفاده از عکس‌ها یا تبلیغات چاپی راحت تر منتقل شود. با این حال، اگر افراد مختلف کانال‌های بازاریابی متفاوتی را مدیریت کنند، ممکن است چالش‌های مختلفی ایجاد شود. تا زمانی که کانال‌های دریافت در خطوط تولید یکسان هستند، تیم مدیریت برند باید اطمینان حاصل کند که عبارت و احساس پشت ارتباطات یکسان است.

قوانین داخلی را وضع کنید

اگر تیم‌های برندسازی و بازاریابی داخلی همسو نباشند، هیچ کدام از نکات بالا اهمیتی ندارند. بنابراین، تیم مدیریت برند باید به طور موثر محدودیت‌ها و قوانینی را در مورد نحوه انجام برخی فعالیت‌ها اعمال کند. برای مثال، تیم مدیریت برند ممکن است استفاده را به فونت‌ها، تصاویر، طرح‌ها یا طرح‌های رنگی خاص محدود کند. هرگونه انحراف از این قوانین باید از طریق تیم مدیریت برند برای تایید ویژه انجام شود.

سخن آخر

مدیریت برند یک استراتژی مهم برای هدایت ادراک عمومی از یک کالا، محصول، خدمات یا شرکت است. مدیریت برند به شدت با ایجاد ارزش ویژه برند، وفاداری و شناخت مرتبط است. هم‌چنین توسط یک تیم اختصاصی فرموله می‌شود، اغلب پس از این‌که تیم بازاریابی یک برنامه بازاریابی اولیه را تهیه کرد. با ایجاد موثر استراتژی مدیریت برند، یک شرکت ممکن است موفقیت مالی کوتاه مدت و بلندمدت قوی‌تری را تجربه کند.

در این مقاله درباره اینکه چگونه برند خود را مدیریت کنیم، صحبت کردیم. امیدواریم که مورد توجه شما قرار گرفته باشد. با تشکر از همراهی شما.

مطالب مرتبط
1
ابزار تحلیل استراتژیک چیست؟ 1 دقیقه

ابزار تحلیل استراتژیک چیست؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

ابزار تحلیل استراتژیک چیست؟ در این مقاله بنا داریم درباره ابزارهای کاربردی تحلیل در مدیریت استراتژیک صحبت کنیم و مهم‌ترین انواع آن را برشمریم. با ما همراه باشید. ابزار تحلیل استراتژیک چیست؟ در محیط کسب‌وکار که به سرعت در حال تغییر است، ابزارهای تحلیل استراتژیک برای سازمان‌ها برای دستیابی به اهداف و مقاصد ضروری هستند. […]

استراتژی ارتقا تسلا چیست؟ 1 دقیقه

استراتژی ارتقا تسلا چیست؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

استراتژی ارتقا تسلا چیست؟ در این مقاله برآنیم تا درباره استراتژی ارتقا تسلا به عنوان یکی از غول‌های فناوری صحبت کنیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: استراتژی ارتقا چیست؟ آشنایی با شرکت تسلا تسلا یک شرکت آمریکایی مستقر در پالو آلتو، کالیفرنیا است که وسایل نقلیه الکتریکی و راه‌حل‌های انرژی پاک را ارائه می‌دهد. این […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان