1

استراتژی برندسازی چیست؟

استراتژی برندسازی چیست؟

استراتژی برندسازی چیست؟ در این مقاله برآنیم درباره استراتژی برندسازی صحبت کنیم و آن را بررسی نماییم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعریف استراتژی

قطعا پشت هر برند موفقی یک استراتژی برندسازی قوی وجود دارد که به تک تک ریز مسائل مرتبط با شکوفایی برند شما کمک اساسی می‌کند.

استراتژی برند شما از چندین عنصر مختلف و موثر تشکیل شده است، مانند صدایی که برای صحبت با مخاطبان هدف خود استفاده می‌کنید یا ارزش‌هایی که شما را به جلو سوق می‌دهد. در این مقاله، ما عناصر مختلف یک استراتژی برند سازی را با شما به اشتراک می‌گذاریم، و هم‌چنین بررسی می‌کنیم که چرا هر یک به طور منحصر به فرد در ایجاد یک نام تجاری قوی نقش دارند.

تعریف استراتژی برند

استراتژی برند رویکردی کلی است که چگونگی شناسایی و مطلوبیت یک برند با مشتریان و مشتریان بالقوه را مشخص می‌کند. استراتژی برند شامل چندین عنصر مختلف برند مانند صدا، داستان سرایی، هویت برند، ارزش‌های برند، مدیریت برند و حال و هوای کلی است.

اگر برند شما نحوه ارائه کسب‌وکارتان و بازاریابی است، استراتژی برندسازی شما مانند داربست و ستونی است که آن را نگه می‌دارد.

چرا باید استراتژی برند داشته باشیم؟

یک نام تجاری قوی برای ایجاد ارتباط با مشتریان بسیار مهم است. یک استراتژی برند موفق می‌تواند به بهبود وفاداری، افزایش آگاهی از برند، ایجاد تجارت تکراری و الهام بخشیدن به بازاریابی دهان به دهان و ارجاع دیگران کمک اساسی کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  داده های ساختاریافته، نیمه ساختاریافته و ساختارنایافته و تفاوت آن‌ها

شرکت‌های بدون استراتژی برند موثر می‌توانند به راحتی ضعیف یا فراموش شوند که هر دوی این‌ها مساوی است با ورشکستگی.

اصول یک استراتژی برندسازی قوی

داستان برند

داستان برند شما روایتی است که برای برقراری ارتباط با مشتریان‌هایتان می‌تواند به شما کمک زیادی بکند. داستان اصلی کسب‌وکار، باورها و ارزش‌های اصلی و هدف کسب‌وکار خود را به راحتی می‌توانید از این طریق به مشتری اعلام کنید.

داستان‌های برند باعث ایجاد ارتباط بین کسب‌وکار شما و همه مشتری‌ها می‌شود. با به اشتراک گذاشتن دلیل وجودتان، آن‌چه که برای آن ایستاده‌اید، و آن‌چه شما را برای شروع و ادامه راه الهام بخشیده، محیطی باز ایجاد می‌کنید که مردم می‌توانند کسب و کار شما را در سطح عمیق‌تری بشناسند.

به عبارت بهتر، استراتژی برندسازی شما، بایستی نقشه سفر مشتری را بیان کند. درباره نقشه سفر مشتری بیشتر بخوانید.

طراحی برند

نحوه نمایش بصری کسب و کار شما، از پالت رنگ گرفته تا فونت و حتی سبک عکاسی، در محصولات، وب سایت و پلتفرم‌های بازاریابی شما طراحی برند نامیده می‌شود و این اغلب اولین و سریع‌ترین راهی است که یک مشتری بالقوه در بازار هدف شما می‌تواند بفهمد که شما چه چیزی را درک می‌کنید.

اهمیت طراحی برند

طراحی برند عالی را می‌توان از طریق یک بطری ضد آفتاب با بسته‌بندی شیک، یک برچسب روشن به راحتی در فروشگاه مواد غذایی تشخیص داد. جدای از صحبت در مورد برند شما، طراحی برند یک نقطه نظر و سطح سلیقه را نیز نشان می‌دهد. یک مشتری بالقوه ممکن است نام تجاری شما را تا حدودی به دلیل نحوه بسته‌بندی و طراحی محصولات خود یا به دلیل الگوهای رنگارنگی که با یک خبرنامه ایمیل ارسال می‌کنید، دوست داشته باشد.

مانند هنر، طراحی برند نیز می‌تواند واکنش عاطفی ایجاد کند.

فقدان طراحی می‌تواند برند شما را بدون هویت بصری باقی بگذارد که مشتریان احتمالی آن را انتخاب می‌کنند. طراحی اجزای بصری برند شما، از برچسب‌های محصول گرفته تا درج بسته‌بندی تا صفحه اصلی وب‌سایت شما، به آن موقعیت قوی‌تری در بازار می‌بخشد، می‌تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد، هویت بصری قوی ایجاد کند و شما را از رقبای خود متمایز کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  اندازه گیری کار چیست؟

در ادامه به بررسی استراتژی برندسازی دو تا از مشهورترین کمپانی‌های جهان که قطعا همه آنها را می‌شناسید می‌پردازیم.

استراتژی برندسازی اپل چیست؟

ارزش‌های اصلی، اصول راهنمای برند شما

ارزش‌های اصلی که شما تعیین می‌کنید باید قابل اجرا باشند تا کارکنان شما بتوانند بر اساس آن‌ها عمل کنند و آن فرهنگ داخلی مطلوب را ایجاد کنند.

استیو جابز همچنین می گوید:

بازاریابی در مورد ارزش‌هاست. این یک دنیای پیچیده و پر سر و صدا است و ما فرصتی نخواهیم داشت که مردم چیزهای زیادی درباره ما به یاد بیاورند.

بنابراین، ارزش‌های اصلی اپل به شرح زیر است:

دسترسی

اطمینان حاصل کنید که افراد با محدودیت های فیزیکی کنار گذاشته نمی شوند.

آموزش

ارائه راه حل های آموزشی برای مدارس در سراسر ایالات متحده

محیط

محصولاتی بسازید که هم برای کاربران و هم برای محیط زیست ایمن باشند.

حریم خصوصی

حداکثر امنیت را برای کاربر ارائه می دهد. حریم خصوصی یک حق اساسی انسان است.

اگر شما یک بنیانگذار هستید و نمی دانید که ماهیت برند شما چیست، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که دیگران آن را بدانند؟

بنابراین شما هم باید مانند استیو جابز باشید و معرف اصلی برند خود باشید.

به طور خلاصه، ارزش‌های شما در هسته برند شما قرار دارد و سایر فرآیندهای کسب و کار را هدایت می کند.

این ارزش‌ها هم به جذب مشتریان شما کمک می‌کنند و هم حفظ بهترین کارمندان شما. برای داشتن یک کسب و کار پررونق شما به هیچ چیزی به اندازه این دو مورد نیاز ندارید.

استراتژی برندسازی آمازون چیست؟

موقعیت یابی برند

هدف از موقعیت یابی یک برند این است که یک عامل متمایز پیدا کنید که برند شما را از رقبای خود متمایز کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  اهمیت خلاقیت در کسب و کار چیست؟

همانطور که الریس می‌گوید:

موقعیت یابی کاری نیست که شما با یک محصول انجام دهید. این کاری است که شما با ذهن یک مشتری انجام می‌دهید.

شما باید آن کار متمایزکننده را پیدا کنید تا بتوانید در بازار متمایز شوید و چیزی را در ذهن مشتریان خود نشان دهید که توجه آن‌ها را به شما جلب کند.

برند خود را متمایز کنید

به این ترتیب مخاطبان شما می‌توانند شما را به خاطر چیزی که می‌خواهید با آن شناخته شوید به خاطر بسپارند.

وقتی از کاربران آمازون می‌پرسیم که وقتی به آمازون فکر می‌کنند چه چیزی به ذهنشان می‌رسد، اکثر آن‌ها در مورد تحویل سریع و خدمات عالی به مشتری حرف می‌زنند.

بیانیه موقعیت یابی آمازون به شرح زیر است:

برای مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند طیف وسیعی از محصولات را به صورت آنلاین با تحویل سریع خریداری کنند، آمازون یک سایت خرید آنلاین یک مرحله‌ای ارائه می‌دهد. آمازون با حساس بودن نسبت به رضایت مشتری، اشتیاق به نوآوری و ایده‌های نو و هم‌چنین تعهد به خدمات عالی خود را از سایر خرده‌فروشان آنلاین متمایز می‌کند.

پس در نهایت…

شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید اما حتما در نظر داشته باشید که به عنوان یک نام تجاری شما می‌خواهید فقط برای یک چیز شناخته شوید، نه یک محصول یا یک خدمات، بلکه یک ایده. تا در نهایت بتوانید آن ذهنیت مطلوب را ایجاد کنید و جایگاه خاصی در ذهن مشتری خود داشته باشید.

در این مقاله درباره این که استراتژی برندسازی چیست، با شما صحبت کردیم. سپاس که همراه ما بودید.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

تفاوت دریاچه داده و انبار داده چیست؟

سهراب محمدی

تفاوت دریاچه داده و انبار داده چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره این تفاوت صحبت کنیم و آن را برای شما توضیح دهیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. تفاوت اصلی بین دریاچه داده و انباره داده در پشتیبانی آن‌ها از انواع داده‌ها و رویکرد آنها به طرح‌واره داده است. در یک انبار داده […]

داده کاوی چیست؟ 1 دقیقه

داده کاوی چیست؟

سهراب محمدی

داده کاوی چیست؟ در این دوره آموزشی سعی داریم داده کاوی را معرفی و تمامی تعاریف، مراحل فرآیندها و کاربردهای آن را توضیح دهیم. با ما همراه باشید. مقدمه داده کاوی فرآیند مرتب‌سازی مجموعه‌های بزرگ داده برای شناسایی الگوها و روابطی است که می‌تواند به حل مشکلات تجاری از طریق تجزیه‌وتحلیل داده‌ها کمک کند. تکنیک‌ها […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان