1

گیمیفیکیشن و کاربرد آن چیست؟

گیمیفیکیشن و کاربرد آن چیست؟

گیمیفیکیشن و کاربرد آن چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم به موضوعی مهم در بازاریابی و آموزش و یادگیری در اینترنت بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: یادگیری در اینترنت چگونه است؟

گیمیفیکیشن چیست؟

هدف گیمیفیکیشن ارائه راهنمایی و بازخورد فعال به مخاطبان از طریق بازی و پویایی ایت که به پلتفرم‌های آنلاین افزوده می‌شود. اهداف آن تجاری، سرگرمی و حتی آموزشی می‌تواند باشد.

یک تجربه گیمیفیکیشن متقاعد کننده می‌تواند احساسات مخاطب را درگیر کرده و به راحتی بهترین فعالیت‌هایی را که مخاطب می‌تواند انجام دهد را نشان دهد که در راستای رسیدن به اهداف باشد.

هنگامی که کارمندان، مشتریان یا فداگیران با یک برنامه گیمیفیکیشن تعامل می‌کنند، بازخورد عملکردی فوری دریافت می‌کنند و به سمت گام‌های بعدی و به سمت دستاوردهای جدید هدایت می‌شوند.

مکانیک بازی چیست؟

مکانیک بازی قوانین و پاداش‌هایی هستند که در یک برنامه در یک پلتفرم دیجیتال ظاهر می‌شوند. مثال‌ها می‌تواند شامل امتیاز، سطوح یا لول‌ها، مأموریت‌ها، تابلوهای امتیازات، نشان‌ها و پیشرفت باشد. مکانیک بازی نحوه مشارکت شرکت‌کنندگان در یک برنامه گیمیفیکیشن و دریافت مراحل بعدی و بازخورد در مورد دستاوردها است.

پویایی بازی چیست؟

پویایی بازی به مجموعه‌ای از احساسات، رفتارها و خواسته‌های موجود در مکانیک بازی اشاره دارد که مخاطبان را ارضاء می‌کود. مثال‌ها ممکن است شامل رقابت از طریق تابلوهای امتیازات، همکاری با تکمیل ماموریت‌های تیمی، ایجاد شبکه اجتماعی یا Community با دیدن سایر شرکت‌کنندگان در فید خبری، جمع‌آوری هنگام کسب نشان‌های منحصربه‌فرد، و شگفتی‌سازی با باز کردن قفل عملیات‌های جدید باشد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  اهمیت محیط سایبری مناسب در یادگیری الکترونیک

از پویایی بازی همراه با مکانیک بازی برای تقویت تعامل و ایجاد انگیزه در شرکت‌کنندگان استفاده می‌شود.

ارزش تجاری گیمیفیکیشن چیست؟

گیمیفیکیشن در هسته‌اش، در مورد ایجاد تعامل برای تأثیرگذاری بر نتایج کسب‌وکار است. وقتی مردم در ابتکار بازی‌سازی شما مشارکت می‌کنند و درگیر آن می‌شوند، یاد می‌گیرند که چگونه با کسب‌وکار، محصولات، خدمات و برند شما بهترین تعامل را داشته باشند.

ارزش تجاری گیمیفیکیشن به شرکت‌کننده ختم نمی‌شود. تعامل با مکانیک بازی داده‌های روشنگرانه‌ای را ارائه می‌دهد که می‌تواند بر کمپین‌های بازاریابی، استفاده از پلتفرم و اهداف عملکرد تأثیر بگذارد. هر تعامل با یک کارمند یا مشتری بینشی را در مورد اینکه یک شرکت‌کننده وقت خود را در کجا می‌گذراند و چه فعالیت‌هایی علاقه آن‌ها را برانگیخته می‌کند.

ارزش گیمیفیکیشن در پلتفرم آموزشی چیست؟

گیمیفیکیشن استراتژی تأثیرگذاری در برانگیختن رفتار افراد است که شامل فراگیران نیز می‌شود. گیمیفیکیشن را می‌توان در طیف وسیعی از موقعیت‌ها به کار برد که در آن افراد نیاز به انگیزه برای پیگیری اقدامات یا فعالیت‌های خاص دارند.

گیمیفیکیشن در محیط آموزشی می‌تواند مشارکت فراگیران را برای افزایش عملکرد آموزشی افزایش دهد.

مکانیک بازی با شفاف‌کردن اهداف و آسان‌کردن آن‌ها، فرآیند آموزش را شفاف‌تر، جذاب‌تر و قابل تحمل‌تر می‌کند. یک دانشجو یا فراگیر قادر است پیشرفت عملکرد خود را ببیند، بازخورد فوری در مورد دستاوردهای خود دریافت کند با همکاری و رقابت با سایر فراگیدان ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اهمیت محیط سایبری مناسب در یادگیری الکترونیک

مزایای گیمیفیکیشن در محیط کار چیست؟

گیمیفیکیشن وقتی به صورت استراتژیک در محل کار انجام شود، می‌تواند به چندین روش به بهبود نتایج کسب‌وکار کمک کند، از جمله:
افزایش پذیرش و استفاده از ابزارهای مدیریت یادگیری.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  منتورینگ چیست؟

برخی از اقداماتی که در این مورد می‌توانید انجام دهید، به این شرح است:

۱. کارمندان را حفظ و نتایج را هدایت کنید.
۲. برای بهبود سطح خدمات، به‌اشتراک‌گذاری دانش کارکنان را افزایش دهید.
۴.عملکرد و رضایت کارکنان مرکز تماس را افزایش دهید.

به طور کلی، گیمیفیکیشن در محل کار می‌تواند انگیزه کارکنان را افزایش دهد.

نمونه‌هایی از استراتژی‌های گیمیفیکیشن

مثالی از استراتژی گیمیفیکیشن برای کارکنان و فراگیران ممکن اسمی‌تواند بر هدف افزایش مشارکت و حفظ تمرکز داشته باشد.

گیمیفیکیشن با توسل به محرک‌های درونی قدرتمندی که همه انسان‌ها در آن سهیم هستند، از جمله استقلال، تسلط، هدف‌دادبودن و تعامل اجتماعی، پایه‌ای پایدار برای مشارکت کارکنان و فراگیران فراهم می‌کند. نتایج قابل اندازه‌گیری یکی از مزایای کلیدی گیمیفیکیشن در محل کار و محیط آموزش است.

گیمیفیکیشن داده‌ها و گزارش‌هایی را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند ببینید چه چیزی برای فراگیران یا کارمندان شما مفید است و چه زمانی باید آن‌ها را در دسترشان قرار دهید.

شیوه‌های یک گیمیفیکیشن خوب چیست؟

گیمیفیکیشن موفق یک شبه اتفاق نمی‌افتد. برخی از بهترین شیوه‌های گیمیفیکیشن عبارتند از:

تعیین کنید که محتوای شما چقدر جذاب است

صادقانه محتوا و پلتفرم‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید برای گیمیفیکیشن ایده‌آل هستند. گیمیفیکیشن از آن‌جایی که نباید تجربه کاربری را ضعیف کند. گیمیفیکیشن زمانی بهترین عملکرد را دارد که یک تجربه هیجان‌انگیز و جذاب را به تجربه‌ای غنی‌تر و جذاب‌تر تبدیل کند.

یک جدول زمانی تعیین کنید

گیمیفیکیشن یک استراتژی بلندمدت است، نه یک راه‌اندازی اولیه که آن را به حال خود رها کنید. ضروری است که برنامه زمانی ایده‌آلی را برنامه‌ریزی کنید تا کاربران بتوانند تجربه خود را در طول زمان بسازند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  یادگیری در اینترنت چگونه است؟

زمان ورود به بازار را محاسبه کنید

گیمیفیکیشن را باید با دید استراتژیک نگریست، نه عجولانه. تعیین کنید که چه زمانی باید سایت یا اپلیکیشن خود را گیمیفای کنید و برای انجام این کار چه میزان تلاشی لازم است.

نتایج را اندازه گیری کنید

داشتن یک ایده روشن از اهداف تجاری یا آموزشی و نحوه تعیین آنها بسیار مهم است. آیا گیمیفیکیشن شما موفق است؟ نتایج چیست؟ چگونه می‌توانید پیشرفت کنید؟چگونه داده‌ها با گیمیفیکیشن تناسب دارند؟

از آن‌جایی که گیمیفیکیشن واقعی مبتنی بر داده است، شرکت‌ها می‌توانند عملکرد گیمیفیکیشن را در بین کارکنان نظارت کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله در این باره که گیمیفیکیشن و کاربرد آن چیست سخن گفتیم. به مزایا و ارزش‌های آن در پلتفرم‌های آموزشی و نیز محیط کسب‌وکار پرداختیم. با تشکر از همراهی شما.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

مهارت های تدریس در اینترنت چیست؟

golearnwork

مهارت های تدریس در اینترنت چیست؟ در این آموزش ویژگی‌های مهارتی یک مدرس آنلاین خوب را توضیح خواهیم داد. به همراه ۹ مهارت مهم. این آموزش بخشی از دوره چگونه معلم اینترنتی شویم؟ می‌باشد. امروزه به دلایل متعدد ، میل بسیاری از دانشجویان برای عدم حضور در کلاس‌ها بیشتر شده. دسته‌ای به دلیل شاغل بودن […]

1 دقیقه

انقلاب فناوری آموزشی؛ فرصت ها و چالش ها

golearnwork

انقلاب فناوری آموزشی چیست؟ زمینه ها و بسترهای آن چیست؟ چه تأثیری در یادگیری خواهد گذاشت؟ اهمیت ، مزایا و معایب آن کدام است؟ اجزای تکنولوژی جدید آموزشی چیست؟ مقدمه آموزش و برخورداری از بهترین و با کیفیت ترین علوم و مهارتها همواره دغدغه همه انسانها در طول تاریخ بوده است. همیشه و به ویژه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان