1

پست مهمان چیست؟ چند پرسش و پاسخ در مورد پست مهمان

پست مهمان چیست؟ آیا راهکار مفیدی برای بک‌لینک سازی است؟ یا منجر به جریمه سایت شما می‌شود؟ به طور تقریبی به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

پست مهمان چیست؟


یکی از راه‌های جذب ترافیک برای وب‌سایت شما ، استفاده از پست مهمان است. شما در وب‌سایت‌هایی که امکان گذاشتن پست به کاربران دیگر را می‌دهند ، می‌توانید پست بگذارید و مطالب مورد نظرتان را بنویسید.

پست مهمان چه فایده‌ای دارد؟


حداقل دو فایده اساسی برای نوشتن پست مهمان وجود دارد:

۱. شما قادر خواهید بود مطالبی مرتبط با موضوعات سایت خود نوشته و از آنجا به سایت خود یا صفحه مشخصی از سایت خود بک لینک بدهید. این کار سبب می‌شود اعتبار پیج و دامین شما افزایش پیدا کند ، که دو معیار مهم افزایش رنکینگ الکسا است.

۲. هم‌چنین باعث می‌شود بازدیدکنندگان پست مهمان در سایت میزبان ، روی لینک سایت شما کلیک کنند. بدیهی است که این کار سبب افزایش CTR یا نرخ کلیک سایت شما می‌شود. با این کار ترافیک رفرال به سایت شما جذب می‌گردد.

بیشتر بخوانید: چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

بک لینک چیست؟ و کاربرد آن در پست مهمان چگونه است؟


بک لینک ، لینکی است که شما از سایت یا محتوای خود به یک سایت خارجی می‌دهید. این کار سبب می‌شود که اعتبار محتوای شما بالا برود و رفرنس‌دار بشود.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

این کار ارزش دامین و پیج شما را پیش موتورهای جستجو بالا می‌برد و آن‌ها سایت و محتوای شما را به صفحات اول نتایج جستجوی خود خواهند آورد.

هم‌چنین این کار برای سایتی که به آن بک لینک می‌دهید هم مفید است.

بک لینک به سایت خودتان در پست مهمان یک سایت معتبر


حال تصور کنید که سایت شما تعداد بازدیدکننده کمی دارد و شما می‌خواهید از روش معکوس استفاده کنید. و برای سایت خود بک لینک رایگان فراهم کنید.

سایت‌های میزبان پست‌های مهمان بهترین گزینه برای شما هستند. شما با معکوس کردن روش بک لینک در واقع از یک سایت معتبر به سایت خود بک لینک می‌دهید. با این کار هم اعتبار آن سایت را تا حدودی به سایت خود منتقل می‌کنید ، و هم بازدیدکننده Refferal جذب می‌کنید. (در قیاس با بازدیدکننده ارگانیک که مستقیما از موتور جستجو جذب می‌شود.)

انواع مزایای استفاده از پست مهمان چیست؟


شناخت همکاران: می‌توانید با تمام کسانی که در حرفه شما فعالیت دارند آشنا شده و حتی همکاری کنید.

آنالیز رقبا: رقبای احتمالیتان را خواهید یافت و قادر خواهید بود آن‌ها را از نقطه نظرات مختلف فنی و تکنیکال آنالیز نمایید.

معایب استفاده از پست مهمان چیست؟


اگر لینکها dofollow باشند و در استفاده از این قبیل بک لینک‌ها افراط کنید ، احتمال جریمه شدنتان توسط گوگل بسیار بالا می‌رود.

نکات مهم در لینک سازی کدامند؟


حتما سعی کنید لینک‌ها nofollow باشند‌.

از سایتی بک لینک به سایت خود بدهید که دارای اعتبار بالاتری نسبت به سایت شما باشد. می‌توانید از سایتی مثل moz.com استفاده کنید که در آن PA (اعتبار پیج) و DA (اعتبار دامین) را بررسی کنید.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست؟

بدانید که گوگل خیلی هوشمند است و ممکن است پست مهمان را سیاست مفیدی برای بک‌لینک سازی تلقی نکند و شما را جریمه کند. پس افراط نکنید.

ایجاد امکان پست‌گذاری مهمان در سایت شما

شما هم‌چنین می‌توانید کاری کنید که دیگران در سایت شما پست مهمان بگذارند و با این کار اعتبار سایت خود را نیز بیشتر کنید. اما به منابع هاست و سرور قوی نیاز دارید.

اگر در سایت شما بک لینک به سایتهایی با دامنه org و edu داده شود ، در حالت کلی اعتبار سایت شما افزایش پیدا می‌کند ، پس اگر وبسایت شما علمی یا در موضوعات مربوط به دولت و سیاست است ، طوری برنامه بریزید که دانشجویان یا افراد دولتی در سایت شما پست مهمان بگذارند. و پست خود را به سایتهای دانشگاهی و دولتی ارجاع دهند.

گوگل و پست مهمان

اینطوز به نظر می‌رسد که گوگل دوست دارد متعادل باشد و دوست دارد شما هم متعادل رفتار کنید. توجه افراطی به یک مقوله خاص و غفلت کردن از جهات دیگر مورد پسند گوگل نیست. و به سایت شما جایگاه و رتبه نخواهد داد. توجه افراطی به پست مهمان و تمرکز بیش از حد بر آن هم در زمره همین موارد است. اگر تعداد پست‌های مهمانتان زیاد باشد ، می‌تواند سبب ایجاد مشکل برایتان گردد.

در کل سعی کنید تا جای ممکن بک‌لینک را به صورت طبیعی به دست بیاورید و سپس برای گزینه آخر به راهکارهای دیگر مثل پست مهمان ، رپورتاژ آگهی ، اینفلوئنسر مارکتینگ و موارد دیگر فکر کنید.

با سپاس از وقتی که بابت خواندن این مقاله گذاشتید.

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

فراخوان عمل CTA چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

فراخوان عمل CTA چیست؟ در این مقاله بر آن هستیم که در مورد فراخوان عمل در دیجیتال مارکتینگ و مثال‌های آن‌را برشماریم. با ما همراه باشید. فراخوان عمل یا فراخوان برای اقدام (CTA) عبارتی دعوت‌کننده است که برای دریافت پاسخ فوری از شخصی که آن را می‌خواند یا می‌شنود طراحی شده است. هرگاه متوجه شدید […]

1 دقیقه

کمپین تبلیغاتی چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

کمپین تبلیغاتی چیست؟ در این مقاله آموزشی در مورد کمپین تبلیغاتی مقدمات شرایط و انواع آن توضیح داده و ویژگیهای یک کمپین موفق را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید. تعریف کمپین تبلیغاتی کمپین تبلیغاتی یک فرآیند در دیجیتال مارکتینگ است که دارای یک سری ورودی و خروجی می‌باشد. برای مشخص شدن این ورودی‌ها […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان